Kineski električni automobili gube bitku u Evropi: Carine od 45% odradile svoje

N. M.
Vreme čitanja: oko 1 min.
Foto: Xpeng

Kineski san o dominaciji evropskim tržištem električnih automobila doživeo je prvi ozbiljan udarac. Nakon višegodišnjeg nezaustavljivog rasta, prodaja kineskih električnih vozila u Evropi prvi put beleži pad od 3,5% u 2024. godini, pokazuju najnoviji podaci kompanije Dataforce.

Evropske odbrambene mere protiv kineske ekspanzije počele su da pokazuju rezultate, što posebno osećaju giganti poput kompanija BYD i MG, koji su do sada beležili samo uzlaznu putanju na evropskom tržištu.

Ukupno tržišno učešće kineskih proizvođača, među kojima su još i Nio i Xpeng Inc., trenutno iznosi oko 8,5%.

NIO ES8 / Foto: NIO

Evropska unija stala u odbranu domaćih proizvođača

Ključni faktor u ovom padu leži u odlučnim merama Evropske unije. Uvedene carine, koje u slučaju pojedinih proizvođača poput MG-a dostižu i do 45%, počele su ozbiljno da utiču na tržišnu utakmicu. Decembar 2024. godine označio je drugi mesec primene ovih mera, nakon što je EU utvrdila da kineski proizvođači uživaju nepravednu državnu podršku svoje vlade.

Pretnja i dalje postoji

Uprkos trenutnom posrtanju, stručnjaci upozoravaju da je prerano za slavlje evropskih proizvođača. Prema analizi kompanije Jato Dynamics iz januara ove godine, kineski proizvođači električnih vozila i dalje predstavljaju "egzistencijalnu pretnju" za evropsku automobilsku industriju. Podaci pokazuju da su kineski proizvođači u decembru zadržali 8,2% tržišta električnih vozila - što predstavlja blagi rast u odnosu na novembar, iako je i dalje ispod godišnjeg proseka.

(Telegraf.rs)