Jeste li iznenađeni? Niko nije očekivao da će ovaj auto pobediti Teslu i postati najprodavaniji u Evropi
Dugo godina evropsko automobilsko tržište bilo je pod dominacijom lokalnih proizvođača. Automobili kao što su Volkswagen Golf, Opel Astra i Peugeot 208 redovno su zauzimali prva mesta na listama prodaje. Ipak, prošle godine situacija se značajno promenila kada je američka Tesla sa svojim Modelom Y zauzela tron kao najprodavaniji automobil, ne samo u svetu, već i u Evropi.
Međutim, ova godina donela je neočekivane promene. Prodaja Teslinog Modela Y pala je za skoro 14%, a dominaciju je preuzela Dacia Sandero, automobil čiji je glavni adut cena. Dok se Tesla suočava sa smanjenjem državnih subvencija i rastućom konkurencijom, Sandero privlači kupce svojom pristupačnošću i praktičnošću. Na pojedinim tržištima ovaj model može se kupiti po ceni od oko 12.000 evra, dok u nekim delovima Evrope cena ne prelazi 15.000 evra.
Dacia Sandero je posebno popularna zbog svojih kompaktnih dimenzija, što ga čini idealnim izborom za vožnju u urbanim sredinama sa velikim gužvama. Ovaj automobil uspeo je da se izdvoji u kategoriji koja nije električna, ali u kojoj još uvek dominiraju vozila sa unutrašnjim sagorevanjem.
Konkurencija na tržištu električnih automobila sve je intenzivnija. Pored evropskih proizvođača, sve više kineskih kompanija, poput BYD-a, osvaja evropsko tržište, uprkos povećanju carina na uvoz iz Kine. Interesovanje za električne automobile iz Kine raste, dok je Tesla ove godine naišla na ozbiljne izazove, uključujući konkurenciju i smanjenje poticaja.
Iako još nisu objavljene tačne prodajne brojke za 2024. godinu, predviđa se da će Dacia Sandero završiti kao najprodavaniji automobil u Evropi. Prema izveštajima, tačne brojke biće poznate početkom naredne godine.
Ipak, Tesla ne planira da se povuče bez borbe. Ilon Mask najavio je osveženu verziju Modela Y, koja bi trebalo da stigne na tržište početkom 2025. godine. Kompanija polaže velike nade u ovaj redizajn, očekujući da će povratiti interesovanje kupaca. Tesla, čija trenutna tržišna vrednost iznosi 1,35 biliona dolara, ostaje jedan od najjačih igrača na globalnom automobilskom tržištu, uprkos trenutnim izazovima.
Ostaje da se vidi kako će se situacija razvijati u godinama koje dolaze, ali jedno je sigurno – automobilsko tržište postaje sve dinamičnije i nepredvidivije.
(Telegraf.rs/Zimo)