Španija beleži rekorde, a Nemačka razočarava: Šta se dešava sa prodajom automobila u EU

N. M.
Vreme čitanja: oko 2 min.
Foto: Jose HERNANDEZ Camera 51 / Shutterstock.com

Prodaja novih automobila u Evropskoj uniji pokazala je ohrabrujuće rezultate za oktobar 2024. godine, sa rastom od 1,1 odsto u odnosu na isti period prošle godine, prema podacima Asocijacije proizvođača vozila Evrope (ACEA).

Ukupno je u oktobru prodato 866.397 automobila, što predstavlja blago povećanje u odnosu na prošlogodišnjih 856.762.

Španija predvodi, dok Francuska beleži pad

Najveći rast zabeležen je u Španiji, sa porastom prodaje od 7,2 odsto, dok je Nemačka, najveće evropsko tržište automobila, ostvarila značajan oporavak sa rastom od 6,0 odsto, nakon tri meseca pada. S druge strane, Francuska i Italija zabeležile su značajne gubitke, sa padom prodaje od 11,1 odsto i 9,1 odsto respektivno.

Električni automobili gube tržišni udeo

Prodaja potpuno električnih vozila u EU u oktobru ostala je na tržišnom udelu od 14,4 odsto, ali je zabeležen pad u ukupnom obimu od 4,9 odsto u poređenju sa oktobrom 2023. godine. Na godišnjem nivou (januar–oktobar), tržišni udeo električnih automobila pao je na 13,2 odsto sa prošlogodišnjih 14 odsto. Najveći pad zabeležen je u Nemačkoj, gde je prodaja pala za čak 26,6 odsto.

Hibridni automobili nastavili su da beleže rast, sa porastom prodaje od 17,5 odsto u oktobru i tržišnim udelom od 33,3 odsto, dok su automobili sa benzinskim motorom i dizelom zabeležili pad prodaje od 6,8 i 7,6 odsto respektivno.

Folksvagen dominira tržištem, Stelantis beleži pad

Folksvagen grupa zabeležila je rast tržišnog učešća sa 24,9 odsto prošle godine na 28,7 odsto u oktobru 2024. Prodato je 248.535 vozila, što je rast od 16,7 odsto. Škoda je ostvarila najveći skok unutar grupacije, sa rastom od 25,5 odsto.

S druge strane, Stelantis je zabeležio pad prodaje od 16,9 odsto, sa tržišnim udelom smanjenim na 15,1 odsto. Pad su predvodili brendovi poput Sitroena i Fijata, dok je jedini izuzetak bio Pežo, sa rastom od 12,5 odsto u oktobru.

Tojota i Volvo nastavljaju da jačaju svoje pozicije, beležeći rast prodaje od 15,3 i 22,5 odsto respektivno. Volvo je posebno istakao veliki uspeh na godišnjem nivou, sa rastom od 32,9 odsto.

(Telegraf.rs)