AdBlue izaziva glavobolje za vlasnike dizelaša: Problemi sa čestim dopunjavanjem

N. M.
Vreme čitanja: oko 2 min.
Foto: Pixabay

Kada se AdBlue pojavio kao inovativan dodatak za smanjenje emisija štetnih gasova kod dizelskih motora, mnogi su očekivali dugotrajne intervale bez potrebe za dodatnim održavanjem. Međutim, sve veći broj vlasnika dizelaša suočava se sa učestalijim dopunjavanjem AdBlue-a, što je suprotno ranijim tvrdnjama proizvođača.

Ovaj sistem, koji koristi mešavinu uree i demineralizovane vode, inicijalno je zamišljen tako da zahteva dopunu samo tokom redovnog servisnog intervala na svakih 20 do 30 hiljada kilometara. U stvarnosti, potrošnja AdBlue-a je znatno veća nego što se očekivalo, te mnogi vozači moraju češće da ga dopunjavaju. Bez AdBlue-a, motor može preći u režim ograničenih performansi, a u krajnjem slučaju može doći do nemogućnosti pokretanja vozila.

Jedan od problema je i to što pozicija i veličina otvora za punjenje AdBlue-a variraju u zavisnosti od modela, što otežava dopunu, naročito na benzinskim pumpama gde radnici sve češće nude pomoć vozačima zbunjenim čestim upaljenim lampicama upozorenja.

Proizvođači vozila navode različite kapacitete rezervoara za AdBlue, koji mogu varirati od 8,7 litara kod određenih BMW modela do čak 38,7 litara kod luksuznijih modela kao što je Mercedes GLS. Međutim, vrednosti o potrošnji koje su proizvođači davali prilikom promocije sistema često se ne poklapaju sa stvarnom situacijom na terenu. Prema zvaničnim informacijama, prosečna potrošnja AdBlue-a iznosi oko 0,03 do 0,04 litara po litri dizela, ali u praksi je ta potrošnja često znatno veća.

Jedan vlasnik Porsche Cayenne-a podelio je iskustvo da je tri puta morao dopunjavati AdBlue pre nego što je prešao 20 hiljada kilometara, uprkos uveravanjima stručnjaka iz kompanije da vozi „prebrzo“. Činjenica je da različiti uslovi vožnje, poput gradske vožnje ili kraćih relacija, značajno povećavaju potrošnju ovog dodatka, što posebno pogađa taksiste i vozače koji većinu vremena provode u urbanim sredinama.

Osim toga, potrošnja AdBlue-a zavisi i od kvaliteta goriva, spoljašnje temperature i drugih promenljivih faktora, što može dodatno komplikovati situaciju za vozače. U slučaju da se AdBlue potpuno potroši, vozilo neće moći da se pokrene dok se dopuna ne izvrši, a čak ni tada senzor možda neće odmah registrovati dodatak, što može zahtevatirati dodatno vreme i vožnju pre nego što se lampica upozorenja ugasi.

AdBlue sistem, koji je trebalo da olakša život vlasnicima dizelaša, trenutno im predstavlja neočekivan izvor troškova i izazova u svakodnevnom korišćenju automobila.

(Telegraf.rs/Auto Klub)