Svi žele Purosangue, ali ne može da ga ima svako: Ferrari tuži zbog 'zabranjene' prodaje

N. M.
Vreme čitanja: oko 1 min.
Foto: Mike Mareen / Shutterstock.com

Ferrari Purosangue je već od svog lansiranja krajem 2022. godine postao izuzetno tražen luksuzni automobil. Italijanski proizvođač je objavio da je ovaj model rasprodat sve do kraja 2025. godine, što govori o njegovoj ekskluzivnosti i ograničenoj dostupnosti, s obzirom da Ferrari godišnje proizvodi između 2500 i 3000 jedinica. Ova činjenica je dovela do toga da Purosangue postane jedna od najtraženijih meta za preprodavce.

Na tržištu polovnih automobila u SAD-u, preprodaja Ferrarija Purosangue naišla je na ozbiljan pravni izazov. Trgovac Ferrarija iz Hjustona podneo je tužbu protiv kupca koji je vozilo prodao ubrzo nakon kupovine, iako je u ugovoru stajala obaveza da, ukoliko se odluči na prodaju u prvih 18 meseci vlasništva, automobil prvo mora da ponudi nazad trgovcu.

Kupac je, uprkos potpisanom ugovoru, odlučio da proda automobil drugom kupcu, što je rezultiralo preskakanjem dugog reda čekanja na ovaj model, koji trenutno traje oko dve godine. Ovaj potez je direktno prekršio odredbe ugovora, koji sadrži klauzulu o obaveznoj ponudi povratka vozila trgovcu, pre nego što se stavi na otvoreno tržište.

Trgovac traži od prvobitnog vlasnika da ispoštuje ugovor, uključujući potencijalnu nadoknadu propuštene zarade i troškove pravnog postupka. Ova situacija je naglasila strogu politiku Ferrarija u vezi s preprodajom svojih novih modela, s ciljem očuvanja ekskluzivnosti i imidža marke.

Ferrari jasno prepoznaje problem preprodaje, koja se često dešava kako bi vlasnici ostvarili značajnu zaradu na tržištu polovnih automobila. Zbog očuvanja imidža brenda, Ferrari zahteva da kupci prvo ponude automobil nazad ovlašćenom trgovcu, čime se sprečava brza preprodaja novih modela. Ova praksa je deo Ferrarijeve strategije kako bi održao ekskluzivnost svojih modela i zaštitio integritet marke.

(Telegraf.rs)