Evropi je hitno potreban novi povoljni brend kao što je Dacia

N. M.
Vreme čitanja: oko 1 min.
Foto: Dacia

Dacia je dugo bila sinonim za povoljne automobile u Evropi, nudeći kvalitetnu mehaniku po razumnoj ceni. Ipak, sve je teže održavati reputaciju "povoljnog brenda", dok kineski proizvođači sve agresivnije ulaze na evropsko tržište. Ako se uskoro ne pojavi novi brend sa pristupačnim cenama, kineski automobili bi mogli značajno potisnuti evropske rivale.

Dacia je svojevremeno predstavljala svež i pristupačan izbor za evropske potrošače. Prvi modeli, poput Logana, postali su popularni zbog jednostavne konstrukcije i mehanike koja je osiguravala nisku cenu, ali su nova generacija modela, poput Joggera, Dustera i Bigstera, postali skuplji. Čak i aktuelni Sandero, koji beleži uspehe na tržištu, suočava se sa sve višim cenama, što dovodi u pitanje Dacijinu poziciju kao najjeftinijeg evropskog brenda.

Uvođenje električnih modela poput buduće generacije Sandera moglo bi dodatno da ugrozi pristupačnost brenda. Novi evropski propisi o emisiji CO2 i sigurnosni standardi takođe povećavaju troškove proizvodnje, što se direktno odražava na cenu vozila.

Foto: Dacia

Pretnja kineskih brendova

Kineski proizvođači automobila planiraju masovni ulazak na evropsko tržište 2025. godine, ciljajući segmente povoljnih automobila. Modeli kao što je Leapmotor T03 već se prodaju u Italiji za manje od 20.000 evra, dok evropski proizvođači usporavaju proizvodnju svojih električnih modela, kao što je Fiat 500e. Ova ofanziva sa istoka može dodatno otežati situaciju evropskim brendovima, koji se suočavaju sa izazovima visokih troškova i regulativa.

Foto: Tanjug/AP

U isto vreme, Stellantis je uveo Leapmotor kao legalnog igrača na evropskom tržištu, montirajući njihove automobile u Poljskoj. S obzirom na inflaciju i skok cena automobila za 30% u poređenju sa pre-pandemijskim periodom, potražnja za povoljnim modelima nikada nije bila veća.

Evropa se trenutno suočava sa dvostrukim izazovom: potrebom za novim pristupačnim modelima i rastućom dominacijom kineskih proizvođača. Ako se ne razvije novi evropski brend koji će biti povoljan i konkurentan, kineski automobili bi mogli potpuno preuzeti tržište.

(Telegraf.rs/Klix.ba)