Na placevima u okolini Čačka nema američkih automobila iako je uvoz dozvoljen: Kupci verni ovim proizvođačima

N. M.
Vreme čitanja: oko 2 min.
Foto: RINA / ilustracija

Izmenom člana 249 Zakona o bezbednosti saobraćaja i uvođenjem Pravilnika o ispitivanju vozila, uvoz automobila iz Sjedinjenih Američkih Država konačno je postao moguć. Okolina Čačka, pre svega naselja Konjevići i Preljina poznata su po velikom broju placeva na kojima se prodaju automobili, a prema rečima jednog od vlasnika u okolini grada na Moravi još uvek nema američkih limuzina.

- Nekada je to bilo prosto. Uveze se auto, ocarini se, proda i zatim se registruje. Tada nije bilo ispitivanja od strane Agencije za bezbednost saobraćaja i ostalih ovlašćenih institucija kao što su AMSS i Mašinski fakultet koja nam izdaju ta uverenja da bi vozila mogla da se registruju”. Vozila iz SAD-a se prekookeanskim brodovima, natovareni na kontejnere, transportuju do Holandije odakle vučnim vozovima stižu na srpsko tržište. Nisam siguran da će to neko raditi, mada uvek ima entuzijasta koji će i to pokušati. Trenutno taj kontejnerski transpot je izuzetno skup”, kaže Miloš Nikolić, vlasnik auto placa.

Između automobila proizvedenih za evropsko i američko tržište postoji niz razlika, od nekih koje se daju lako rešiti, kao što je brzinomer koji se kod novijih automobila sa digitalnom instrument tablom da rešiti bez ikakvog rasklapanja i sa par klikova na računaru, do nekih mehaničkih koje zahtevaju dosta posla i priličnu svotu novca.

- Još uvek nije jasno kako će se ta vozila prepravljati, jer ta vozila moraju preći dosta prepravki kako bi prošla naš zakon i evropski standard. Svetlosne grupe nisu iste, brzina se meri u miljama i to je neki deo koji je možda lakše prepraviti. Sa druge strane, ta kola ne podležu evropskim standardima zagađenja životne sredine. Prema trenutnim normama, kod nas se trenutno može uvesti automobil sa motorima Euro 3,4,5,6 standarda, a američka vozila nemaju to, imaju neke drugačije standarde. Sad, da li su ti njihovi standardi bolji od naših ili su njihovi kriterijumi niži, to još uvek ne znamo i ostaje da vidimo kak oće to agencija koja izdaje te sertifikate rešiti”, kaže Nikolić.

Kako Nikolić kaže, još uvek nema interesovanja za automobilima proizvedenim za tržište Sjedinjenih Američkih Država, te su domaći kupci tradicionalno okrenuti ka evropskim markama, Folksvagen, Pežo, Reno, Audi. Iznenađenja nema ni kada je u pitanju gorivo koje vozilo troši.

- U Srbiji je još uvek najtraženiji dizel, mada je naša preporuka svima koji voze po lokalu ili neke kraće realcije da kupe benzinca. Električnih automobila je među polovnima još malo. Mi smo uvozili hibride i z atim imma interesovanja ali skroz električne nam niko i ne traži”, zaključio je Nikolić.

Zakonske regulative su ispunjene, a da li će na auto-placevima u okolini Čačka ali i ostatku Srbije biti američkih automobila ili će taj prostor ostati rezervisan za evorpske ali i azijske marke i modele zavisiće isključivo od tržišta, tačnije od interesovanja i potražnje.

(Telegraf.rs/RINA)