Lažni nokti, šampanjac i Autoban: 5 fascinantnih činjenica o prvom Lexusu LS400 koji je 1989. uzdrmao velikane

N. M.
Vreme čitanja: oko 2 min.
Foto: Shutterstock

Kada je Lexus 1989. godine predstavio svoj prvi model LS400, malo ko je mogao da predvidi kakav će uticaj ovaj automobil ostaviti na automobilsku industriju. LS400 je postao sinonim za luksuz, inovacije i preciznost, a i danas važi za jedan od najvažnijih modela u istoriji automobilske industrije.

Lexus je pažljivo osmislio svaki aspekt ovog automobila, od unutrašnjeg luksuza do tehničkih inovacija koje su postavile nove standarde.

U nastavku izdvajamo pet fascinantnih činjenica koje pokazuju zašto je LS400 bio pravi revolucionar na tržištu.

1. Predstavljen u zemlji najvećih konkurenata

Iako je Lexus LS400 prvenstveno bio namenjen američkom tržištu, zanimljivo je da je njegova prva prezentacija za novinare održana u Nemačkoj – zemlji gde se nalaze njegovi najveći konkurenti. Novinari su testirali automobil na čuvenom Autobanu, gde su mogli da isprobaju njegovu brzinu bez ograničenja. Ovaj potez bio je hrabar korak za Lexus, jer je direktno izazvao nemačke brendove poput Mercedesa i BMW-a.

2. Lažni nokti za savršene tastere

Tokom razvoja modela, Lexus nije prepuštao ništa slučaju. Jedan član tima bio je zadužen isključivo za testiranje tastera i prekidača unutar vozila. On je nosio tri kompleta lažnih noktiju kako bi osigurao da svaki taster bude idealan za sve tipove kupaca, pokazujući koliko je Lexus vodio računa o svakom detalju.

Foto: Shutterstock

3. Zvučno usklađen motor

Zvuk motora bio je još jedan važan aspekt LS400. Lexus je sarađivao sa Yamahom kako bi stvorili V8 motor sa posebnim, prijatnim zvukom. Svaki zvuk u automobilu, od motora do unutrašnjih tastera, bio je pažljivo usklađen, što je dodatno poboljšalo vozačko iskustvo.

4. Problemi pretvoreni u trijumf

Nakon početka prodaje, Lexus je naišao na tehničke probleme. Umesto da ignoriše pritužbe, kompanija je povukla svih 8.000 prodatih primeraka na pregled. Serviseri su dolazili do kuća vlasnika, prali automobile i punili rezervoare goriva, što je izazvalo veliko zadovoljstvo među kupcima. Ovaj potez je značajno poboljšao reputaciju brenda, koji je postao poznat po stavljanju kupaca na prvo mesto.

5. Legendarna reklama sa šampanjcem

Lexus se 1989. godine predstavio američkom tržištu legendarnom reklamom. Reklama prikazuje LS400 na valjcima, dok se piramida od čaša za šampanjac balansira na poklopcu motora pri brzini od 230 km/h. Ova reklama postala je simbol inženjerske preciznosti i stabilnosti, a i danas je jedno od najpoznatijih dela marketinške strategije brenda.

Lexus LS400, zahvaljujući ovim inovacijama i pažnji prema detaljima, postao je ozbiljan konkurent modelima kao što su Mercedes S-Klasa, BMW Serije 7 i Audi V8, što je označilo početak nove ere u luksuznoj automobilskoj industriji.

(Telegraf.rs/Auto Klub)