"Odvlači pažnju, opasno je": Vozači odbacuju novu tehnologiju propisanu u Evropi

N. M.
Vreme čitanja: oko 1 min.
Foto: Unsplash

Uvođenje naprednih sistema asistencije vozaču (ADAS) u Evropi izazvalo je različite reakcije, naročito kod onih koji su prvi put iskusili ove tehnologije. Evropska unija je od 7. jula ove godine uvela obavezu korišćenja ovih sistema u svim novim automobilima, sa ciljem povećanja bezbednosti na putevima. Međutim, dok senzori i kamere pomažu u kontroli brzine, promeni trake i čak prepoznavanju umora vozača, mnogi smatraju da ti sistemi odvlače pažnju i izazivaju neprijatnost.

Mnogi vozači se osećaju nesigurno sa novim ADAS sistemima jer su izloženi čestim upozorenjima u vidu zvučnih, svetlosnih signala i vibracija. Ovo može izazvati nelagodnost, naročito kod vozača koji su navikli na klasične automobile bez ovih funkcija. Jedan od najkritikovanijih sistema je Intelligent Speed Assistance (ISA), koji je osmišljen da kontroliše brzinu vozila prema saobraćajnim znakovima i GPS podacima.

Vozači u Australiji, gde ISA nije obavezan, oštro su kritikovali ovaj sistem, navodeći da konstantna upozorenja mogu izazvati kontraefekat, odvlačeći pažnju sa puta. "Osećam se kao da me sistem tera u zid", izjavio je jedan vozač. Prema mnogima, ovaj sistem može uticati na vozačke sposobnosti i potencijalno povećati rizik od nesreća. Mnogi su rekli da sistem "odvlači pažnju, opasno je", čime su izrazili zabrinutost zbog sigurnosnih aspekata.

Uvođenje ISA sistema automatski ograničava brzinu vozila, često bez saglasnosti vozača, što može izazvati frustracije. Na primer, vozači su primetili da ovaj sistem reaguje i na minimalno prekoračenje brzine, što dodatno otežava vožnju.

Bez obzira na to, jasno je da će ove tehnologije postati standard u budućnosti. Međutim, postavlja se pitanje kako će vozači prihvatiti ove promene i da li će im ADAS sistemi zaista pomoći ili stvoriti nove izazove.

(Telegraf.rs/Auto Klub)