Šef Forda traži da se vrate motori s unutrašnjim sagorevanjem ili će marka nestati iz Evrope

N. M.
Vreme čitanja: oko 1 min.
Foto: Philip Lange/Shutterstock

Nakon ogromnih ulaganja u električne automobile, Ford se suočava sa ozbiljnim problemima koji bi mogli ugroziti opstanak brenda u Evropi. Prelazak sa motora s unutrašnjim sagorevanjem na električne modele, koji je koštao više od dve milijarde evra, ostavlja fabrike u Nemačkoj u teškoj situaciji. Ovaj potez, iniciran pod vođstvom bivšeg šefa brenda u Evropi, Martina Sandersa, sada se pokazuje kao veliki rizik za kompaniju.

Gunar Herman, član nadzornog odbora Fordove fabrike u Kelnu, otvoreno je izjavio za nemačku štampu da je trenutna proizvodnja električnih modela, kao što su Explorer i Capri, nedovoljna da opravda rad fabrike u dve smene. Herman je jasno stavio do znanja da opstanak Forda u Evropi zavisi od povratka proizvodnje automobila sa motorima s unutrašnjim sagorevanjem (SUS).

Nakon neuspešnih pokušaja da se kompanija takmiči sa velikim igračima poput Volkswagena i kineskih proizvođača, Herman upozorava menadžment u Sjedinjenim Državama da je neophodno vratiti fokus na SUS motore, kako bi se izbegao potpuni krah brenda u Evropi. On naglašava da su električni automobili došli na tržište pre nego što su zaista postali profitabilni, što je dovelo do trenutne krize.

Sanders, koji je uveo radikalne promene u Fordovom poslovanju, nije uspeo da održi fleksibilnost u proizvodnji, što se posebno vidi u ranom gašenju popularnih modela poput Fieste i planiranom gašenju Focusa do 2025. godine. Ove odluke su dovele Ford u opasnost da izgubi tržište u Evropi, dok kineski brendovi već stiču prednost.

Situacija je toliko ozbiljna da je Herman javno izneo zabrinutost da bi, ukoliko se ne preduzmu hitne mere, Ford mogao potpuno nestati iz Evrope. Očigledno je da kompanija mora hitno da preispita svoju strategiju i ponovo se okrene proizvodnji tradicionalnih modela kako bi zadržala svoje prisustvo na tržištu.

(Telegraf.rs/Klix.ba)