MG planira da uvozi električne automobile u EU sa Tajlanda kako bi izbegao visoke carine
MG, kompanija u vlasništvu kineskog SAIC-a, razmatra opciju slanja svojih električnih automobila iz Tajlanda u Evropu, nakon što je Evropska unija uvela visoke carine na vozila proizvedena u Kini. Ova strategija dolazi kao odgovor na carinu od 46,3 posto koja se sada naplaćuje na kineske električne automobile, što značajno povećava troškove uvoza u EU.
Model MG4, koji je počeo da se proizvodi na Tajlandu u novembru, mogao bi biti prvi koji će biti izvezen na evropsko tržište. Ipak, iako Tajland trenutno nema trgovinski sporazum sa EU, zbog čega bi se i dalje morale plaćati carine od 10 do 20 posto, postoje nade da će se situacija promeniti. Naime, Tajland i Evropska unija trenutno rade na dogovoru o slobodnoj trgovini, koji bi mogao biti postignut do kraja godine, otvarajući tako vrata evropskog tržišta za tajlandske električne automobile.
Menadžer SAIC-a, Suroj Sangsnit, naglašava da visoke carine i pravila o deljenju tehnologije primoravaju kineske brendove da traže alternativna rešenja za proizvodnju i izvoz svojih automobila. Međutim, iako bi ovakav dogovor bio od koristi za model MG4, drugi MG-ovi modeli poput ZS SUV-a, Marvela R i električnog karavana MG5, koji se i dalje proizvode u Kini, ne bi imali iste pogodnosti.
MG takođe razmatra izgradnju fabrike u Evropi, čime bi se dodatno smanjili troškovi i rizici povezani sa uvozom iz Kine. Ovaj potez Evropske unije deo je šire strategije zaštite domaće automobilske industrije od kineske konkurencije.
Za Tajland, ovo predstavlja potencijalno veliku priliku. Ukoliko se dogovor o slobodnoj trgovini postigne, Tajland bi mogao postati značajan centar za proizvodnju električnih automobila namenjenih evropskom tržištu.
(Telegraf.rs/Klix.ba)