Automobilske kompanije u Evropi ubrzano prelaze na električna vozila da bi izbegle ogromne kazne

N. M.
Vreme čitanja: oko 2 min.
Foto: Pixabay

Proizvođači automobila u Evropi suočavaju se sa ozbiljnim izazovima zbog strogih regulativa koje se odnose na emisiju ugljen-dioksida, a potencijalne kazne koje prete mogle bi im naneti ozbiljne finansijske udarce. Kako bi izbegli ove kazne, mnoge kompanije ubrzano prelaze na hibridna i električna vozila, jer su troškovi za svaki prekomerni gram CO2 koji njihova vozila emitiju ogromni – čak 95 evra po vozilu.

Na prvi pogled, kazna od 95 evra možda ne deluje zastrašujuće za gigante poput Volkswagen grupacije ili Stellantis-a, ali kada se uzme u obzir da se ovaj iznos množi sa svakim prodatim automobilom, ukupne sume mogu dostići stotine miliona evra. Ovo je jedan od glavnih razloga zašto proizvođači u Evropi ubrzano smanjuju radne zapremine i broj cilindara u motorima, poznato kao 'downsizing'.

Promene koje se dešavaju u Evropi, kao jednom od ključnih tržišta, imaju globalne posledice. Proizvođači su primorani da se prilagode strogim propisima Evropske unije, što direktno utiče na razvoj novih vozila i motora. Trenutno, ciljna emisija CO2 po vozilu iznosi 115,1 g/km, ali će ovaj cilj biti dodatno smanjen za 19% do 2025. godine, na 93,6 g/km. Ovo smanjenje stavlja mnoge proizvođače u ozbiljan rizik, jer će im biti sve teže da izbegnu kazne.

Prema istraživanju analitičke kompanije Dataforce, situacija za mnoge kompanije postaje sve teža. Do juna 2024. godine, jedino su Tesla i Geely bili ispod proseka koji će postati obavezujući 2025. godine. Svaka kompanija ima svoj cilj emisije, izračunat na osnovu prosečne mase njihovih vozila, što znači da kompanije koje prodaju veći broj SUV vozila imaju više ciljeve od onih koje proizvode manje automobile.

Već 2020. godine, proizvođači automobila platili su oko 510 miliona evra zbog nepostizanja ciljeva emisije CO2, a treba napomenuti da su tada regulative bile manje stroge nego danas. Ovo jasno pokazuje koliko su ozbiljni pritisci sa kojima se automobilska industrija suočava u Evropi.

(Telegraf.rs)