Zašto u Seulu električni automobili smeju da se pune samo do 80 posto?
Ova mera će se sprovesti do kraja godine, a prema lokalnim medijima, biće primenjena na ukupno 400 ultrabrzih punjača od 100 kilovata u vladinom vlasništvu
Seul će za električna vozila dozvoliti samo do 80% stanja napunjenosti (SoC) na javnim brzim punjačima kako bi se ograničilo vreme koje provode priključena i time zapravo blokiraju punjač.
Kako navodi Index.hr, ova mera će se sprovesti do kraja godine, a prema lokalnim medijima, biće primenjena na ukupno 400 ultrabrzih punjača od 100 kilovata u vladinom vlasništvu.
Lokalna vlada nije prva koja je došla na ovu ideju. Pre samo nekoliko nedelja VW filijala Electrify America je započela pilot-projekat na deset lokacija u SAD-u.
Tamo električna vozila mogu da pune svoje baterije samo do 85% SoC-a. Kao što je već pomenuto, cilj je smanjiti saobraćajna zagušenja i brže osloboditi punjače za druga električna vozila. Za poslednjih 20 ili nešto više posto brzina punjenja se smanjuje kako bi se izbeglo prepunjavanje baterije zbog trajnosti i bezbednosnih razloga.
Ova odluka dolazi nakon što je Seul potpisao memorandum o razumevanju (MOU) s LG Electronicsom, prema kojem će potonji instalirati više od 50 javnih brzih punjača u glavnom gradu Južne Koreje do 2026. Takođe će instalirati "spore" punjače iako nije pomenuto koliko će ih biti.
(Telegraf.rs/Index.hr)