Mercedes-Benz će u Kini testirati autonomna vozila četvrtog nivoa: Tesla još čeka svoju dozvolu

N. M.
Vreme čitanja: oko 2 min.

Vozila četvrtog nivoa pružaju mnogo veći stepen autonomije, omogućavajući vozačima da potpuno prepuste kontrolu automobilu u određenim situacijama

Mercedes-Benz je postao prva strana kompanija koja je dobila dozvolu za testiranje autonomnih vozila četvrtog nivoa u Kini, omogućavajući im da se kreću bez potrebe za ljudskom intervencijom u većini situacija. Ovo odobrenje predstavlja značajan korak napred za Mercedes, koji sada može testirati svoje napredne samovozeće automobile u različitim uslovima saobraćaja u Pekingu.

Ova dozvola omogućava Mercedesovim vozilima da autonomno obavljaju složene manevre, kao što su polukružno okretanje, promene kolovozne trake i kretanje kroz kružne tokove. Takođe, vozila će biti testirana pri prolasku kroz naplatne kućice, što je važan test za njihov autonomni sistem.

Mercedes-Benz je već prethodno dobio dozvolu za testiranje vozila sa trećim nivoom autonomije, koja zahtevaju povremeni nadzor vozača. Međutim, vozila četvrtog nivoa pružaju mnogo veći stepen autonomije, omogućavajući vozačima da potpuno prepuste kontrolu automobilu u određenim situacijama.

Dok Mercedes-Benz vodi među stranim proizvođačima, kineske kompanije kao što su Baidu, Hongqi i WeRide već sprovode testove sa vozilima četvrtog nivoa autonomije. Tesla, poznat po svom Full Self-Driving (FSD) sistemu, još uvek radi na dobijanju potpune dozvole za testiranje u Kini, s očekivanjem da će to biti završeno do kraja godine. Tesla je ranije ove godine testirala 10 vozila sa FSD softverom, ali njihov sistem se i dalje klasifikuje kao autonomija drugog nivoa, što znači da vozači moraju biti stalno angažovani.

Drugi proizvođači, uključujući GM i SAIC, takođe ulažu napore u razvoj autonomnih tehnologija u Kini, lansirajući softver za autonomiju drugog nivoa prošlog meseca. Društvo automobilskih inženjera (SAE) postavlja standarde za različite nivoe autonomne vožnje, pri čemu drugi nivo zahteva konstantan nadzor vozača, dok treći nivo omogućava vozačima da skrenu pogled s puta ali mogu biti pozvani da preuzmu kontrolu. Četvrti i peti nivo autonomije ne zahtevaju prisustvo vozača.

Takmičenje među proizvođačima automobila za usavršavanje tehnologije samovozećih vozila postaje sve intenzivnije, a Mercedes-Benzovo odobrenje za testiranje u Kini predstavlja važan korak u napredovanju ove tehnologije.

(Telegraf.rs)