Ford: Vreme je da se Amerikanci ponovo zaljube u manje automobile
Farli kaže da su Amerikanci "zaljubljeni u ova čudovišna vozila", ali je rekao da se moraju "ponovo zaljubiti" u male automobile
Vreme je da se SAD ponovo zaljubi u manje automobile, smatra izvršni direktor Forda. U opsežnom intervjuu na Aspen Ideas festivalu Džim Farli je rekao da se automobilska industrija mora fokusirati na manje električne automobile i komercijalna vozila.
Farli kaže da su Amerikanci "zaljubljeni u ova čudovišna vozila", ali je rekao da se moraju "ponovo zaljubiti" u male automobile.
"Moramo se ponovo zaljubiti u manja vozila. To je izuzetno važno za naše društvo i za usvajanje električnih vozila", rekao je Farli. "Jednostavno smo zaljubljeni u ova čudovišna vozila, i ja ih takođe volim, ali oni imaju velik problem s težinom."
Prosečna težina novog vozila prodatog u SAD-u prošle godine bila je 2000 kg, što je 450 kg više nego 1980.
Kako navodi Index.hr, Ford očekuje da će uskoro predstaviti potpuno električno vozilo od 30.000 dolara, čime bi probio cenovnu granicu koja je električna vozila učinila nedostižnim luksuzom za sve osim za najbogatije kupce.
Farli je prošle nedelje rekao da će Fordovo novo električno vozilo biti konkurent kineskom BYD-u, kojem američka administracija želi drastično da poveća carine. Takođe bi bio konkurent novom Teslinom električnom automobilu koji se očekuje sledeće godine.
Farli je rekao da će se Ford fokusirati na novo vozilo, ali ne na veliki električni SUV. Velika vozila, koja koriste SUS motore, tradicionalno su glavni izvor profita američkih proizvođača automobila, a pogotovo u slučaju Forda.
"Morate napraviti radikalnu promenu da biste došli do profitabilnog EV-a. Prva stvar koju moramo učiniti jeste sav naš kapital usmeriti prema manjim, pristupačnijim električnim vozilima", rekao je Farli.
"Ova ogromna, enormna električna vozila nikada neće zaraditi novac: baterija je 50.000 dolara, čak i s niskim sadržajem nikla. Takvi automobili nikada neće biti pristupačni", rekao je Farli.
Farli je dodao da je ključno za Ford, koji je izgubio 132.000 dolara na svakom prodatom električnom vozilu u prva tri meseca ove godine, da proizvodi profitabilna električna vozila u sledećih pet godina.
"Ako ne možemo zaraditi na električnim vozilima, imamo konkurente koji imaju najveće tržište na svetu, koji već dominiraju globalno, već postavljaju svoj lanac snabdevanja širom sveta", rekao je Farli.
"A ako ne napravimo profitabilna električna vozila u sledećih pet godina, kakva je budućnost? Ograničićemo se samo na Severnu Ameriku", zaključio je izvršni direktor Forda.
(Telegraf.rs)