Volvo uvodi prvi svetski pasoš za baterije električnih vozila
Pasoš će postupno biti uveden na sve Volvo EV modele, a potpuna verzija pasoša biće dostavljena regulatorima
Volvo Cars je najavio lansiranje prvog pasoša za baterije električnih vozila, koji će beležiti poreklo sirovina, komponenata, recikliranog sadržaja i ugljeničnog otiska za svoj vodeći SUV EX90. Ovaj korak je deo Volvoovih napora ka većoj transparentnosti i održivosti u proizvodnji električnih automobila.
Pasoš je razvijen u partnerstvu sa britanskim startapom Circulor, koji koristi blokčejn tehnologiju za praćenje lanaca snabdevanja. Rad na ovom projektu trajao je više od pet godina. Obavezni pasoši za baterije za električna vozila u Evropskoj uniji stupaju na snagu u februaru 2027. godine, ali Volvo uvodi ovaj sistem skoro tri godine ranije.
Vanesa Butani, šefica Volvoovog odeljenja za globalnu održivost, izjavila je da je cilj uvođenja pasoša da se kupcima automobila pruži maksimalna transparentnost, jer Volvo planira da proizvodi isključivo električne automobile do 2030. godine. "Za nas je zaista važno da budemo pioniri i lideri", rekla je Butani.
Prvi EX90 modeli se već proizvode u fabrici Volvo u Čarlstonu, Južna Karolina, a isporuke kupcima u Evropi i Severnoj Americi očekuju se u drugoj polovini godine. Vlasnici Volvoa moći će da pristupe pojednostavljenoj verziji pasoša putem QR koda na unutrašnjoj strani vozačevih vrata, piše Autoblog.rs.
Pasoš će postupno biti uveden na sve Volvo EV modele, a potpuna verzija pasoša biće dostavljena regulatorima. Takođe, pasoš će sadržati ažurirane informacije o zdravstvenom stanju baterije tokom 15 godina, što je od ključne važnosti za procenu vrednosti korišćenih električnih vozila. Trošak po automobilu biće oko 10 dolara.
Circulorov sistem prati materijale baterija od rudnika do pojedinačnih automobila, povezujući proizvodne sisteme dobavljača da bi pratio materijale kroz lanac snabdevanja i proveravao mesečne račune dobavljača za energiju, uzimajući u obzir koliko energije dolazi iz obnovljivih izvora za izračunavanje ukupnog ugljeničnog otiska.
Pasoš zahteva promene u načinu na koji Volvo prati delove kroz svoj proizvodni proces, kako bi razumeo poreklo svakog dela u svakom vozilu.
(Telegraf.rs)