Kineska kompanija najavljuje EV baterije koje se pune za manje od 10 minuta: "Spremni za masovnu proizvodnju"

Vreme čitanja: oko 1 min.

Jedna od novih baterija, nazvana G-Current, može se napuniti do 80% za samo 9,8 minuta i do 90% za 15 minuta

Foto: Shutterstock

Kineski proizvođač baterija, Gotion High-Tech, predstavio je novu generaciju baterija koje omogućavaju ultra-brzo punjenje. Na godišnjoj konferenciji kompanije, Gotion je predstavio dve nove baterije koje se mogu brzo puniti, kao i novu solid-state tehnologiju.

Jedna od novih baterija, nazvana G-Current, može se napuniti do 80% za samo 9,8 minuta i do 90% za 15 minuta, što je značajan napredak za električna vozila (EV) i hibride. G-Current baterija koristi litijum-gvožđe-fosfat, litijum-mangan-gvožđe-fosfat i litijum-nikl-kobalt-mangan hemije, a kompanija je saopštila da je ova baterija spremna za masovnu proizvodnju.

Druga baterija, pod nazivom Stellary, izrađena je od druge generacije silicijum-karbona i brzopunećeg elektrolita. Stellary baterija se može napuniti od 10% do 70% za devet minuta, omogućavajući domet od 350 kilometara (217 milja) nakon pet minuta punjenja i 600 kilometara (372 milje) nakon deset minuta. Gotion je naglasio da je Stellary dizajnirana da izbacuje 70% toplote izvan pakovanja u roku od tri sekunde, što je važno za bezbednost, dok bežični sistem upravljanja baterijama osigurava pouzdanost, piše The Cooldown.

Pored ovih inovacija, Gotion je predstavio i Gemstone bateriju sa solid-state tehnologijom. Sa gustinom energije od 350 vat-sati po kilogramu, ova baterija nudi 40% više energije od većine NCM baterija, što omogućava povećan domet i efikasnije korišćenje energije u električnim vozilima. Planirano je da se Gemstone baterija plasira na tržište 2027. godine, dok će komercijalna dostupnost biti od 2030. godine, nudeći domet od 1,000 kilometara (621 milja) sa jednim punjenjem.

Ovi podaci i vremena punjenja novih Gotion baterija mogli bi značajno povećati privlačnost električnih vozila među potrošačima. Dodatne pogodnosti uključuju federalni poreski kredit od 7,500 dolara, uštede na gorivu i održavanju, kao i smanjenje emisije ugljen-dioksida za 10,000 funti godišnje.

(Telegraf.rs)