Vesić: Završen pravilnik koji rešava sve probleme u vezi sa oldtajmerima
Istakao je da će Pravilnikom o oldtajmerima biti rešeni svi problemi kada su u pitanju oldtajmeri i dodao da će Agencija za bezbednost saobraćaja biti ovlašćena da radi kategorizaciju
Pravilnik o oldtajmerima, odnosno o utvrđivanju statusa vozila od istorijskog značaja, završen je i poslat drugim ministarstvima na saglasnost, izjavio je ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić i dodao da će tim pravilnikom biti rešeni svi problemi kada je reč o oldtajmerima.
"Potrebno je nedelju ili dve dok se dobije saglasnost svih ministarstava nakon čega će pravilnik ići na razmatranje pred vladu, tako će taj akt biti usvojen", rekao je Vesić u emisiji "Sat" na RTS-u, saopštilo je resorno ministarstvo. Podsetio je da su u septembru stupile na snagu izmene i dopune Zakona o bezbednosti saobraćaja i da ministarstvo na čijem je čelu ima obavezu da usvoji pet novih pravilnika od kojih su, kako je rekao, neki već usvojeni, a neki su u procesu usvajanja.
Istakao je da će Pravilnikom o oldtajmerima biti rešeni svi problemi kada su u pitanju oldtajmeri i dodao da će Agencija za bezbednost saobraćaja biti ovlašćena da radi kategorizaciju, odnosno da vodi popis svih tih vozila. Vesić je naveo da će Ministarstvo unutrašnjih poslova moći da registruje takva vozila po svom pravilniku koji će napraviti kada Pravilnik o oldtajmerima bude usvojen.
Naveo je da će na ovaj način biti izvršena kategorizacija svih vozila od istorijskog značaja, te napomenuo da je reč o vozilima koja su ili proizvedena ili registrovana pre najmanje 30 godina, u voznom su stanju i izgledaju onako kako su izgledala pre tri decenije ili imaju manje modifikacije u odnosu na original.
"Zato će Agencija za bezbednost saobraćaja napraviti kategorizaciju i utvrditi kriterijume po kojima određeni automobili mogu da postanu spomenici tehničke kulture", rekao je on.
Dodao je da je to veoma važno i zbog muzeja i čuvanja takvih automobila u privatnom vlasništvu i naveo da će tako oldtajmeri biti zaštićeni, uz opasku da je Srbija jedina zemlja u okruženju koja nema ovakav pravilnik, a imamo mnogo oldtajmera i građana koji ih vole.
Na pitanje da li će postojati mogućnost da se oldtajmeri ne registruju za period na godinu dana, već da im registracija važi kraće, budući da se takva vozila ne koriste svakodnevno u saobraćaju, Vesić je rekao da je to dobra ideja koja će biti razmotrena, prenosi Tanjug.
Kada je reč o pravilniku koji se tiče uvoza i registracije polovnih automobila bez evropske homologacije, istakao je da je Agencija za bezbednost saobraćaja predlog tog pravilnika poslala Ministarstvu građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture 1. aprila, te da će on biti poslat svim ministarstvima na izjašnjavanje.
"Taj pravilnik ćemo imati najkasnije već u maju, a nadam se možda i do kraja aprila, što znači da ćemo nakon toga moći da krenemo sa registracijom takvih automobila", rekao je Vesić. Dodao je da će sve bliže uslove o tome propisati Agencija za bezbednost saobraćaja. Prema njegovim rečima, ovim pravilnikom će biti omogućeno registrovanje vozila kod kojih nije urađena homologacija u skladu sa evropskim pravilima. Tim pravilnikom će, dodao je, onima koji uvezu automobil iz, na primer, Amerike biti omogućeno da prođu uslove za homologaciju i vozilo registruju.
(Telegraf.rs/Tanjug)