Ovo je novi simulator prevrtanja vozila tokom udesa: Baca auto kao od šale
Simulator demonstrira prevrtanje automobila pri različitim ugaonima brzinama - ukupno tri brzine, pri čemu se vozilo koje je sastavni deo simulatora i postavljeno duž rotirajućeg vratila, okreće zajedno sa osovinom
Agencija za bezbednost saobraćaja Srbije, u saradnji sa Ministarstvom unutrašnjih poslova - Upravom saobraćajne policije, predstavila je na 56. Sajmu automobila "DDOR BG CAR SHOW" novi unapređeni simulator prevrtanja vozila prilikom udesa.
"Posetioci sajma imaju priliku da učestvuju u simulaciji prevrtanja vozila prilikom udesa, u novom, unapređenom simulatoru, specijalno opremljenim kamerom, dok se na LCD ekranu direktno emituje video iz samog simulatora, kako bi posetioci mogli da vide i prate dešavanja iz samog simulatora", rekao je za Tanjug Mirko Koković, pomoćnik direktora Agencije za bezbednost saobraćaja Srbije.
On je istakao da simulator demonstrira prevrtanje automobila pri različitim ugaonima brzinama - ukupno tri brzine, pri čemu se vozilo koje je sastavni deo simulatora i postavljeno duž rotirajućeg vratila, okreće zajedno sa osovinom.
"Cilj organizovanja događaja sa simulatorom prevrtanja vozila je da sva lica koja prođu kroz simulator uvide koliko je upotreba sigurnosnog pojasa važan segment bezbednosti saobraćaja. Na prednjem sedištu putničkog automobila smanjuje smrtnost u saobraćajnim nezgodama do 50 posto, a na zadnjem sedištu do 70 posto", rekao je Koković.
On je ukazao da sigurnosni pojas ima veliki uticaj na redukciju teških i smrtnih povreda, dok lake telesne povrede smanjuje za 20-30 posto.
"Kada se ispravno koristi, sigurnosni pojas prilikom saobraćajnih nezgoda - sprečava kontakt vozača i putnika sa unutrašnjošću vozila, sprečava međusobni kontakt putnika, sprečava izletanje putnika iz vozila, raspoređuje energiju udara po celom telu", rekao je Koković.
On je istakao da je sigurnosni pojas i dan-danas najsavremenije sredstvo pasivne zaštite vozača i putnika unutar vozila i primetio porast njegove upotrebe u Srbiji.
"Procenat upotrebe sigurnosnog pojasa u Republici Srbiji, vozača i putnika napred u putničkim automobilima 2022. godine je iznosio 85,2 posto, dok je 2013. godine iznosio 68,1 posto. Procenat upotrebe sigurnosnog pojasa putnika na zadnjem sedištu u putničkim automobilima 2022. godine je iznosio 17,1 posto, odnosno tek svaki šesti putnik koristi sigurnosni pojas. Godine 2013. procenat upotrebe sigurnosnog pojasa putnika na zadnjem sedištu u putničkim automobilima iznosio je 3,1 posto", rekao je Koković.
On je dodao da, iako je uspostavljen rastući trend upotrebe sigurnosnog pojasa, potrebno je uložiti dodatne napore i aktivnosti kako bi se dostigao definisani cilj, tj. da preko 95 odsto vozača i putnika koristi sigurnosnog pojas.
"Prema podacima Uprave saobraćajne policije nekorišćenje sigurnosnog pojasa trenutno je jedan od najvećih problema u oblasti bezbednosti saobraćaja u Srbiji. U toku prošle godine svega 48 posto poginulih vozača i 35 posto poginulih putnika u vozilu koristilo je sigurnosni pojas u trenutku saobraćajne nezgode", rekao je Koković.
U periodu od 2017. do 2021. godine u saobraćajnim nezgodama je poginulo 34 i povređeno 3.812 dece u svojstvu putnika.
"Ovo ukazuje na odgovornost roditelja i svih drugih lica koja prevoze decu u vozilima", rekao je Koković.
(Telegraf.rs/Tanjug)