Direktor Mercedesa: Zabrana prodaje novih vozila s SUS motorima 2035. nije zapisana u kamenu
"Možda je bilo malo previše optimizma u celoj industriji, sada je više realizma"
Od 2035. godine neće biti dozvoljena prodaja novih automobila s motorima s unutrašnjim sagorevanjem u Evropskoj uniji. Odnosno, za sada je tako, ali poslednja dešavanja na evropskim tržištima bude neku novu realnost, odnosno sumnje.
Mercedes-Benz je čak najavio da od 2030. godine u svoj portfelj neće uključiti nove benzinske ili dizelske motore. Međutim, tržište se sada drastično promenilo. Ekološki bonus u Nemačkoj je ukinut, a prodaja električnih automobila pada. O tome razmišlja i šef Mercedesa Ola Källenius, navodi Revija HAK.
U intervjuu za Die Zeit, Šveđanin je objasnio da se podrazumeva da će kupci Mercedesa i nakon 2030. godine moći da kupe motor s untrašnjim sagorevanjem. Kaže da Mercedes želi da postavi temelje za električni portfelj u svim klasama vozila ove decenije, ali sada se više ne govori o prestanku proizvodnje dizelskih i benzinskih automobila, odnosno hibrida.
"Naš asortiman proizvoda u osnovi se bazira na zahtevima kupaca i uvek će biti na vrhuncu tehnologije – to takođe uključuje motore s unutrašnjim sagorevanjem. Tu su i plug-in hibridi čija baterija je dovoljna za svakodnevni život bez emisija i kod kojih možete da koristite motor s unutrašnjim sagorevanjem za duga putovanja vikendom", naglašava šef Mercedesa.
S obzirom na pad prodaje električnih automobila i nagli prestanak državnog finansiranja, Šveđanin je samokritičan:
"Možda je bilo malo previše optimizma u celoj industriji, sada je više realizma".
Kraj motora s unutrašnjim sagorevanjem od 2035. više nije zapisan u kamenu za Källeniusa.
"Plan EU-a je prvo napraviti analizu 2026. godine i onda videti šta je izvodivo, a šta nije."
U skladu s tim, šef Mercedesa je za takozvanu objektivnu raspravu.
(Telegraf.rs)