Evropska auto-industrija se boji dodatnih carina ako Tramp ponovo dođe na vlast
Donald Tramp je, između ostalog, pokrenuo pitanje isključivanja s američkog tržišta električnih automobila koji se proizvode u Kini ili koji se proizvode u drugim zemljama, ali s delovima iz Kine
Ove jeseni održaće se izbori u Sjedinjenim Američkim Državama i veruje se da je Donald Tramp dobro pozicioniran za novi mandat (2025.-2029.). Ako Tramp ponovo postane predsednik, postoji veliki rizik da će stari trgovinski sporazumi s EU biti raskinuti, što bi moglo dovesti do problema za evropske proizvođače automobila, piše Automotive News Europe.
Tokom prethodnog mandata Donalda Trampa, 2017.-2021., pojavile su se rasprave o trgovini između SAD-a i EU-a. Tramp je branio domaću industriju i želeo je da uvede visoke uvozne carine, takozvane kaznene carine, na proizvode proizvedene izvan Sjedinjenih Država, a BMW se našao na udaru kritika s izgradnjom fabrike automobila u San Luis Potosíju (Meksiko). Sve je međutim završilo trgovinskim ratom između Sjedinjenih Država i Kine, gde su dve zemlje podigle svoje carine jedna drugoj, prenosi Revija HAK.
Sada kada Donald Tramp namerava da postane predsednik po drugi put, ponovo se javljaju bojazni da bi trenutni trgovinski sporazumi mogli da budu redizajnirani i da bi kaznene carine mogle da budu relevantne. Govori se da je Tramp spreman da započne trgovinski rat, uglavnom protiv Kine, što bi moglo da ima veliki uticaj na globalnom nivou.
Donald Tramp je, između ostalog, pokrenuo pitanje isključivanja s američkog tržišta električnih automobila koji se proizvode u Kini ili koji se proizvode u drugim zemljama, ali s delovima iz Kine. Prema mišljenju stručnjaka iz industrije, to bi teško pogodilo i proizvođače automobila iz Evrope. Uostalom, Tramp ne voli električne automobile i često dovodi u pitanje aktuelnu raspravu o klimi. Ako on i njegova administracija preuzmu uzde SAD-a sledeće godine, mnogi veruju da će vladin podsticaj za rast tržišta električnih automobila biti smanjen. Takva mera bu uticala na sve proizvođače električnih automobila, uključujući Teslu, ali i na mnoge evropske proizvođače automobila koji puno ulažu u prelaz na električne automobile, ne samo u Sjedinjenim Državama.
(Telegraf.rs)