Ograničenje brzine na Autobanu sve izvesnije: Sudska odluka je posledica tužbi ekoloških udruženja
Nedavno istraživanje pokazuje da 57% Nemaca želi ograničenje brzine na autoputevima
Dugo se raspravlja o ograničenjima brzine na nemačkim autoputevima. Na nekim deonicama još nema ograničenja, ali to bi moglo da se promeni. Čini se da bi ograničenje brzine (verovatno 130 km/h) moglo da bude nametnuto zbog klimatskih razloga.
Presuda Višeg upravnog suda Berlin-Brandenburg, bazirana na tužbi udruženja za zaštitu potrošača Deutsche Umwelthilfe i udruženja za zaštitu okoline BUND, praktično je obavezala saveznu vladu da usvoji hitne mere za veću zaštitu kvaliteta vazduha u saobraćaju i stanovanju, među kojima je i ograničenje brzine na autoputevima. Vlada se žalila na presudu, ali je pod znakom pitanja da li će ona biti uspešna.
"Sudska presuda je otvorila put budućem ograničenju brzine na nemačkim autoputevima", rekao je Jürgen Resch, direktor Deutsche Umwelthilfea, za T-online. To bi moglo da uštedi najmanje jedanaest miliona tona CO₂ godišnje. Resch je uveren da je uvođenje ograničenja brzine nezaustavljivo. Procenjuje se da će ograničenje brzine biti uvedeno najkasnije 2025. ili 2026. godine, prenosi Revija HAK.
Vladajuća koalicija nije jedinstvena. Dok su liberali (Slobodna demokratska stranka ili FDP) protiv ograničenja brzine, Zeleni su snažni zagovornici. Nedavno istraživanje pokazuje da 57% Nemaca želi ograničenje brzine na autoputevima.
(Telegraf.rs)