Kineski CATL razvio električnu platformu s dometom od 1.000 km: Prvi automobil dolazi već sledeće godine
Završili su zimsko testiranje u Heiheu, u severnoj Kini, i letnje testiranje u Turpanu, otkrivajući rezultate ispitivanja
Kineski proizvođač baterija i komponenti za električna vozila CATL objavio je da je završio testiranje CIIC-a (CATL Integrated Intelligent Chassis), tzv. skejtbord šasije, koja integriše baterije, električne motore i druge kritične jedinice u jednu platformu koja podupire električna vozila, pritom smanjujući proizvodne troškove, masu vozila i potrošnju energije dok maksimizuje putnički prostor.
Kako prenosi Revija HAK, prvi partner koji je potpisao ugovor s CATL-om o korišćenju njihove nove šasije je kineski proizvođač Hozon Auto, koji proizvodi vozila pod markom Neta. Obe kompanije su se udružile u zajedničkom razvoju platforme i najavile da će prvi model s CIIC-om biti lansiran u trećem tromesečju 2024. CIIC bi trebalo da donese visoki nivo integracije između automobila i šasije, smanjujući troškove i celokupni razvojni ciklus.
CATL-ov glavni naučnik Wu Kai je na Dishui Lake Summitu Međunarodne automobilske konferencije objavio da su postigli napredak u razvoju CIIC-a. Završili su zimsko testiranje u Heiheu, u severnoj Kini, i letnje testiranje u Turpanu, otkrivajući rezultate ispitivanja.
CIIC je postigao domet od 1.000 km, a efikasnost baterijskog paketa je bila 75%. Na niskim temperaturama od -7 stepeni domet je smanjen za 30%.
Potrošnja je bila 10,5 kWh/km, a punjenje do 300 km je izvršeno za 5 minuta, navodi CATL.