Koliko su se kineski automobili raširili u Evropi?
Primer s najliberalnijeg tržišta sve pokazuje…
Ni u jednoj drugoj zemlji u Evropi nema više kineskih marki automobila zastupljenih na tržištu nego u Norveškoj. Samo ove godine trinaest novih marki automobila je registrovano u severnoevropskoj državi, gde svako vidi svoju priliku, računajući na bogatstvo Norvežena, otvorenost tržišta i veliki udeo električnih automobila.
Neki od brendova su sami pronašli put do Norveške, dok su druge brendove preuzeli norveški uvoznici. Zajedničko gotovo svim brendovima je da još uvek nisu pronašli El Dorado, ali postoje izuzeci. Kada govorimo o tipičnim kineskim brendovima, mislimo na marke koje su nastale u Kini. Ne na Volvo i Polestar, na primer, švedske marke koje je kupio i razvio kineski Geely. Dosadašnja statistika registracija ove godine pokazuje da se moramo spustiti sve do 20. mesta u statistici pre nego što pronađemo prvu kinesku marku automobila.
Tu nalazimo MG koji je ove godine uspeo da proda svoj električni MG 4 u solidnim količinama. Takođe, sledeći kineski model dolazi iz MG-a – ZS EV, pa i treći Marvel R. Međutim, i to su sve male količine. Iza njih je najveći proizvođač automobila u Kini BYD s dva modela Tang i Atto 3, navodi Revija HAK.
S nešto više od mesec dana koliko je ostalo od 2023. godine, Nio je od nove godine prodao samo 470 vozila. To iznosi nešto više od tri automobila po zaposlenom radniku u njihovim kancelarijama i salonima. Zatim, luksuzni Hongqi E-HS9 je na 103. mestu među električnim vozilima. Daleko niže na listi nalaze se i brendovi kao što je Voyah koji je prošle godine izašao na tržište sa SUV-om Voyah Free. Iz izložbenog salona u centru Osla prodali su 10 automobila u 2022., a do sada su ove godine prodali 18 automobila. Za poređenje, samo je Teslin Model Y prodat u pet puta većim količinama (20.000 primeraka) nego svi kineski modeli, piše elbil24.
(Telegraf.rs)