Ovaj Ferrari 250 GTO je na aukciji prodat za vrtoglavu sumu
Istorija ovog specifičnog primerka 250 GTO dodatno je obogaćena činjenicom da je za trke bio opremljen snažnijim 4.0-litarskim motorom
Ferrari, simbol luksuznog automobilizma, ponovo je postao centar pažnje na nedavnoj aukciji kuće Sotheby's, gde je jedan od najređih modela, Ferrari 250 GTO iz 1960-ih, prodat za neverovatnih 48.000.000 evra. Uz dodavanje naknada, konačna cena se u stvari penje na 51,7 miliona dolara, što je rekord za bilo koji Ferrari prodat na aukciji.
Ferrari 250 GTO, često opisivan kao "Mona Liza" među automobilima, izrađen je u veoma ograničenom broju od samo 33 primerka u prvoj seriji, što dodatno podiže njegovu vrednost i ekskluzivnost. Automobil koji je postao predmet aukcijske groznice nije samo retkost zbog svoje ograničene proizvodnje, već i zbog svoje bogate istorije, u kojoj se ističu učešća na prestižnim trkama poput Le Mana i Nurburgringa, gde je ostvario izuzetne rezultate.
Istorija ovog specifičnog primerka 250 GTO dodatno je obogaćena činjenicom da je za trke bio opremljen snažnijim 4.0-litarskim motorom, pre nego što je vraćen u originalno stanje s fabričkim 3.0-litarskim motorom. Ova jedinstvena kombinacija istorijskog značaja, retkosti i originalnosti učinila je ovaj Ferrari neodoljivim za kolekcionare i ljubitelje automobila, dovodeći do postizanja rekordne cene na aukciji.
Iako je prodaja Ferrarija 250 GTO postavila novi rekord za brend, ona ipak nije oborila opšti rekord kada su u pitanju cene automobila na aukcijama. Taj rekord i dalje drži Mercedes 300 SLR, koji je prošle godine prodat za neverovatnih 120.000.000 evra. Ovaj događaj ne samo da pokazuje rastući interes za kolekcionarske automobile, već i naglašava Ferrarijevu važnost u svetu luksuznih automobila.
Ova prodaja Ferrarija 250 GTO na aukciji kuće Sotheby's predstavlja još jedan istorijski trenutak u svetu automobilizma, dokaz koliko su automobili postali više od transportnih sredstava – prava umetnička dela, čija vrednost i značaj samo rastu s vremenom.
(Telegraf.rs)