Zašto neki giganti automobilske industrije neće biti prisutni na sajmu automobila u Ženevi?

Vreme čitanja: oko 1 min.

BMW i Mercedes odlučili da se ne pojave, Audi i VW takođe neće prisustvovati

Printscreen: YouTube/Carfection

Poslednjih godina, automobilska industrija prolazi kroz turbulentniji period, delom zbog pandemije COVID-19. Ova kriza nije mimoišla ni sajam automobila u Ženevi, koji je poslednji put održan 2019. godine. Planirani povratak ovog značajnog događaja za sledeću godinu dodatno je ugrožen odlukom nekoliko velikih automobilskih kompanija da ne učestvuju.

BMW i Mercedes, kao i Audi i VW, odlučili su da zaobiđu sajam. Ovakav razvoj događaja nameće pitanje: da li sajam automobila u Ženevi još uvek ima svoje mesto u auto-industriji?

Pored aerodroma i smešten u kompaktne prostore, sajam automobila u Ženevi pružao je idealne uslove za novinare i stručnjake. Međutim, sa rastom digitalizacije i mogućnostima koje ona donosi, potreba za fizičkim prisustvom na ovakvim događajima se smanjuje. Virtualne prezentacije i digitalni marketinški kanali postaju sve relevantniji, što kompanijama omogućava da se povežu s potrošačima bez velikih finansijskih ulaganja u sajmove.

Ali sajam automobila u Ženevi možda ima još nekoliko aduta u rukavu. Organizatori događaja razmišljaju o uključivanju kineskih proizvođača automobila, koji su sve zainteresovaniji za evropsko tržište. Ove kompanije mogu popuniti prazninu koju ostavljaju tradicionalni evropski igrači i doneti novu dinamiku na sajam.

Iako izostanak velikih kompanija smanjuje vidljivost i značaj sajma automobila u Ženevi, događaj može pronaći nove puteve za opstanak i relevantnost. Adaptacija na digitalno okruženje i otvaranje ka novim tržištima mogu biti ključni za budući uspeh sajma.

(Telegraf.rs)