Bugattijevi majstori za lakiranje jednog auta potroše do 700 radnih sati
Moderna auto industrija je opsednuta brzinom produkcije. Izbacivanje što je moguće više proizvoda dnevno je pravilo, osim ako ne radite u kompaniji koja se zove Bugatti
Da bi stvorio gotovo savršene završne slojeve boje na svojim veoma skupim hiperautomobilima, Bugatti troši između 600-700 sati po vozilu kako bi ga lakirao i ispunio želje svojih zahtevnih kupaca.
"Lakiranje hipersportskog automobila Bugatti ne zahteva samo neverovatnu stručnost, već i predanost i ambiciju da se uvek zadovolje visoki standardi kvaliteta marke, nedeljom za nedeljom, automobil za automobilom", kaže Simon Veterling, stručnjak za karoseriju i farbanje Bugattija.
Pre nego što se postavi prvi sloj osnovnog premaza, Bugattijevi stručnjaci proveravaju da li na svakoj površini ima ikakvih nesavršenosti. Nema smisla pokušavati postići savršenu završnicu boje ako vaše platno ima manjkavosti, zato stručnjaci proveravaju da li ima sitnih rupa i mrlja pre nego što uopšte počnu da koriste pištolj za farbanje, navodi Jutarnji.hr.
Nakon što završna obrada panela karoserije bude besprekorna, majstori postavljaju početni sloj premaza, koji se zatim brusi do savršene glatkoće, da bi se sprečilo stvaranje čak i neprimetnih talasa, neravnina ili udubljenja.
Samo to traje 100 sati, a biće potrebno još 100 pre nego što se dođe red na prvi sloj. Pre toga, lakireri nanose prozirni premaz i bruse ga, a zatim ponovo prozirni premaz koji se opet brusi, da bi konačnoj boji dali dubinu i bogatstvo.
Nakon što su boje nanete, svaka površina se pregleda i proveravaju se odstupanja. Ako je površina čak i za nijansu tamnija od ostalih, vraća se u atelje na ponovno lakiranje. Bugatti kaže da je obezbeđivanje da boja ostane dosledna na različitim površinama veliki izazov jer ponekad farbaju preko metala, a ponekad preko ugljeničnih vlakana.
Međutim, čak ni tada proces nije završen. Nakon što je boja u skladu sa standardima proizvođača automobila, prolazi kroz četiri dana poliranja. Zatim se ispituje u Bugattijevom svetlosnom tunelu deset sati da bi se proverilo da li ima i najmanjih mrlja.
(Telegraf.rs)