Nova autodijagnostika će otkrivati probleme s vozilom "slušajući" njegove zvukove

Vreme čitanja: oko 1 min.

Mada se mnogi problemi s vozilom mogu detektovati pomoću ugrađenih senzora, neki drugi su malo zahtevniji. Motor je uglavnom pokriven brojnim senzorima, ali ostali delovi automobila su često prepušteni osećaju vozača i redovnom održavanju

Foto: Tanjug/AP

Kako navodi Revija HAK, V2M sistem je dizajniran za prepoznavanje tih potencijalnih kvarova, osluškujući ih pomoću ugrađenih modula.

Sistem trenutno razvija istoimeni startap iz Delavera (SAD), a V2M se sastoji od dva elektroakustična senzorska modula, smeštena u prednjem i zadnjem delu automobila, zajedno s kontrolnom jedinicom smeštenom u sredini.

Koristeći ovaj hardver, sistem kontinuirano prati i beleži radnu buku vozila. Analogne snimke se pretvaraju u digitalne signale, za analizu pomoću algoritama baziranih na veštalkoj inteligenciji. Ako se otkriju bilo kakvi problemi, vlasnik automobila ili njegov mehaničar dobijaju obaveštenje putem aplikacije i nadzorne ploče dostupne putem interneta.

Upozorenja se takođe mogu slati u već postojećem dijagnostičkom sistemu automobila, proizvođačima vozila i operaterima voznog parka. U svakom slučaju, ideja je da se potrebno održavanje može izvesti što je pre moguće, pre nego što su potrebni opsežnije popravke.

Između ostalog, sistem trenutno može da identifikuje zvukove problematičnih ležajeva, a konstruktori sada rade na identifikaciji zvukova povezanih s problemima s oslanjenjem. V2M je namenjen za korišćenje u vozilima s unutrašnjim sa gorevanjem i električnim vozilima, a prototip je ugrađen u jednu Teslu.

Verzija spremna za tržište bi trebalo da bude dostupna do juna, a kompanija je već u pregovorima s Ferarrijem, koji bi na kraju mogao da uključiti sistem kao standardnu opremu u svojim vozilima.

(Telegraf.rs)