Reč stručnjaka: "Oni koji su juče vozili Opel Corsu i slične automobile sutra će ići autobusom"

Vreme čitanja: oko 1 min.

Možda nikada nećemo videti istinski konkurentne električne automobile za manje od 20.000 evra

Foto: Opel

Jenc Andersen je radio za Volkswagen od 1990. godine i čak je napisao svoju doktorsku tezu o električnim automobilima u poređenju sa vozilima sa SUS motorima, dok je radio na nekoliko pozicija u nemačkom auto-gigantu, ali je uvek bio povezan sa strategijom i pozadinskim planiranjem.

Od 2018. godine radi kao izvršni konsultant i savetnik odbora za kompaniju Strategy Expert Groupe, istakao je u intervjuu za Business Insider, prenosi Revija HAK.

Dakle, to su njegove refrence.

Andersen je istakao da Tesla jasno dominira tehnologijom i efikasnošću električnih automobila, dok Toyota čini isto to sa hibridima.

"Nijedan evropski proizvođač ne može se tehnološki približiti Toyoti ili Tesli, barem ako se držimo onoga što svaki od njih danas proizvodi i prodaje".

Međutim, za Andersena Tesla prestaje da bude referenca i on smatra da će prednost koju američki proizvođač ima u odnosu na ostale uskoro nestati.

Prema Nemcu, kompanija Ilona Maska bi se čak mogla smatrati mogućom "metom" koju će Volkswagen u budućnosti apsorbovati u svoju grupaciju.

"Dugoročno, Tesla je, po mom mišljenju, kandidat za kupovinu. Ovu situaciju neće promeniti čak ni povećanje cifara prodaje zbog trenutnih sniženja cena. Lovac je odavno postao lovina."

Prema Andersenu, neće biti problema u premijum segmentu, gde će brendovi kao što su Audi, BMW, Mercedes ili Porsche imati konkurentnu električnu tehnologiju koja se može ponuditi u zamenu za premijum trošak nabavke.

Međutim, u nižem segmentu tržišta biće problema u tranziciji ako se prodaja ne poveća.

"Čini se da u Nemačkoj ljudi koji su do sada birali osnovna vozila više naginju pretplati, deljenju automobila (car sharing) i javnom prevozu. Dakle, oni koji su juče vozili Opel Corsu (i slične male automobile) sutra će ići autobusom.

Možda nikada nećemo videti istinski konkurentne električne automobile za manje od 20.000 evra, ali samo će vreme pokazati da li je Andersenovo gledište tačno.

(Telegraf.rs)