Mercedes-Benz kaže da je postigao nivo 3 autonomne vožnje, prevazilazeći Teslu i druge velike proizvođače

SAE definiše nivo 3 kao sistem u kojem korisnik ne vozi kada su "uključene funkcije automatske vožnje — čak i ako sedi za volanom"

Mercedes-Benz planira da uvede viši nivo autonomne vožnje za svoje američke kupce do druge polovine 2023. godine, navodi se u saopštenju objavljenom prošle nedelje.

"Drive Pilot" sistem nemačke automobilske kompanije opremljen je funkcijama autonomne vožnje nivoa 3 na osnovu standarda koje je postavilo Društvo automobilskih inženjera (SAE).

Ova funkcija će biti dostupna kao opcija za 2024 Mercedes-Benz S-klasu i EQS Sedan modele, saopštila je kompanija. Američka cena nije objavljena. U Nemačkoj, sistem košta 5.300 dolara za S-klasu i oko 8.000 dolara za EQS model, prema Auto News Europe.

Za razliku od sistema nivoa 2, koji zahteva stalan nadzor vozača dok se vozilo kreće i ubrzava, automatizacija nivoa 3 daje vozačima više slobode. SAE definiše nivo 3 kao sistem u kojem korisnik ne vozi kada su "uključene funkcije automatske vožnje — čak i ako sedi za volanom."

Vozač, na primer, može da pomeri glavu i oči sa puta da bi razgovarao sa suvozačem ili gledao film, prema The Drive, automobilskoj novinskoj kući koja je testirala "Drive Pilot" sistem.

Tokom demonstracije, test vozač je igrao Tetris i pretraživao internet dok je Mercedes EQS upravljao svim aspektima vožnje.

Međutim, sistem nivoa 3 i dalje zahteva da vozač može da povrati kontrolu nad vozilom u bilo kom trenutku. To znači da vozač ne može zaspati ili zaklanjati lice dok se vozilo kreće. Kada je probni vozač stavio kameru ispred svog lica, Mercedesov sistem autonomne vožnje se isključio.

Sistem je takođe ograničen na određene uslove na putu, a Mercedes-Benz je rekao da će njihov "Drive Pilot" sistem omogućiti vozilu maksimalnu brzinu do 65 km/h.

Ipak, postavljanjem roka za 2023. za dovođenje autonomnog sistema nivoa 3 kupcima Nevade, čini se da je Mercedes-Benz na putu da nadmaši neke od svojih glavnih konkurenata u SAD, uključujući Teslu, Ford i GM.

Još od 2015. godine, izvršni direktor Tesle Ilon Mask obećao je da će svojim kupcima isporučiti ono što Tesla naziva "Full Self-Driving" sistem. Ali uvođenje ovog sistema je ili odloženo ili se suočilo sa kritikama zakonodavaca, stručnjaka za bezbednost i kupaca.

(Telegraf.rs)