Ferrari prijavio patent koji električnim automobilima daje zvuk "pravog" motora
Pomenuti patent se odnosi na "drumsko vozilo opremljeno uređajem za reprodukciju zvuka koji može da se poveže s električnim motorom"
Budući Ferrarijevi električni superautomobili bi mogli da imaju zvuk motora s unutrašnjim sagorevanjem prema novootkrivenim patentima. Proizvođač automobila zna koliko je zvuk važan ne samo za uživanje u vožnji njegovih automobila, već i za način na koji vozač aktivno upravlja automobilom. Kako bi rešio problem, želi da pojača stvarne zvukove električnih motora.
Pomenuti patent se odnosi na "drumsko vozilo opremljeno uređajem za reprodukciju zvuka koji može da se poveže s električnim motorom". Kako bi se postigao cilj, čini se da planira da pojača zvuk iz jednog ili više električnih ugrađenih motora iz zadnjeg dela vozila, piše Jutarnji.hr.
Uređaj za reprodukciju zvuka izgleda kao jedan zvučnik u blizini zadnje osovine. Zvuk koji koji se reprodukuje može da potiče od komponente elektromotora ili nečeg sasvim drugog. Bez obzira na to, čini se da je cilj povezati ono što se fizički dešava u pogonskom sklopu sa samim zvukom.
Za sada je tehnologija eksperimentalna, ali Ferrari već dobija različite zvukove na bazi brzine motora. Pored toga, trebalo bi da bude u okvirima mogućnosti proizvođača automobila da ugodi zvuk.
Međutim, zbog čega sva ta muka? Ferrari je to u dokumentaciji takođe objasnio. U sportskom automobilu visokih performansi, zvuk koji proizvodi motor je važan, za značajan deo "užitka u vožnji". "Zvuk koji motor stvara omogućava vozačima trenutnu povratnu informaciju o uslovima vozila i o tome šta treba učiniti kako bi se postigle zadate performanse".
Oni koji voze električne automobile verovatno će razumeti da nedostatak zvuka motora može da bude izazov. Taj zvuk motora s unutrašnjim sagorevanjem može vozaču reći puno o stanju vozila. Treba napomenuti da je dodavanje buke električnim vozilima nešto na čemu radi više marki.
(Telegraf.rs)