Prvi put nakon 25 godina: Tesla ispred BMW-a i Mercedesa

Prošle godine titulu Automobila godine u Srbiji dobila je Toyota Yaris Cross

"Tesla" sada vredi više od bilion dolara / Foto: Shutterstock

U Americi se na lestvici najprodavanijih luksuznih marki izmenjuju po pravilu nemačke premium marke, najčešće BMW i Mercedes, a društvo im pravi Lexus. Svi ostali su daleko iza. I tako je bilo sve dok nije stigao Tesla, koji je iz korena promenio odnose snaga.

Ne samo da je Tesla najprodavanija luksuzna marka u SAD-u već je ostvarila i daleko bolju prodaju od drugoplasiranog BMW-a. I to u godini koja je zabeležila daljnje probleme u lancu snabdevanja, 60-procentni pad deonica Tesle te generalno stagnaciju tržišta novih automobila, navodi Index.hr.

U takvom okruženju Tesla je u Americi prodao 491.000 automobila, dok je BMW postigao drugo mesto s 332.388 prodatih primeraka. Trećeplasirani je Mercedes s 286.764 prodata primerka, a njemu za vratom diše Lexus s 285.704 prodata primerka. Dalje slede s osetno manjom prodajom Audi, Cadillac, Acura i Volvo.

"Ne samo da kupci žele električna vozila već je onaj koji prodaje samo električna vozila sada lider u prodaji", rekao je Tajson Džomini za Automotive News. "Ako želite biti na vrhu luksuznog segmenta, morate pobediti Teslu, a to morate učiniti električnim vozilima."

Ovo je prvi put nakon 25 godina da je u Americi najprodavanija luksuzna marka na tržištu novih automobila domaći proizvođač. Pomenimo i da je Tesla 2022. godinu zaključio s više od milion isporučenih automobila, ističe Auto News.

(Telegraf.rs)