Andrej je svoj trkački Porsche 993 prodao za 50.000 evra: Danas vredi čak devet puta više
Sportska verzija Porsche 993 Carrera napravljena je u oko 200 primeraka
Prošlo je više od 20 godina od kako je Porsche 993 GT2 leteo stazama poput Le Mana, a u ovom modelu našao se i profesionalni vozač trka Andrej Kulundžić koji je sa samo 25 godina uspeo da obezbedi mesto u renomiranom takmičenju Porsche Supercup.
Tokom četiri sezone, Andrej je izvozao 36 trka na ovom najprestižnijem kup takmičenju, ujedno i uvertiri Formule 1, a sa modelom Porshe 911 (tip 993) Cup, Kulundžić je odvozao trke u Monte Karlu, Mađarskoj... a onda je odlučio nakon tri sezone da proda automobil. I to po skoro devet puta nižoj ceni, nego što bi danas vredeo ovaj super-automobil.
Naime, u njegove ruke Porsche 993 dolazi u martu 1995. godine za 179.500 nemačkih maraka, ekvivalentno danas oko 92.000 evra.
Kao što smo napomenuli, nakon tri sezone, odlučuje da ga proda, takođe u martu, za 104.347 nemačkih maraka, odnosno oko 53.000 evra.
Danas, ovaj automobil prodaje se čak i za 475.000 evra!
O čemu se tačno radi?
Kako prenosi pistonheads, na svetu je napravljeno svega 200 modela sportske varijante ovog automobila. Primera radi, kako navode, samo 7 je došlo u ruke vozača u Ujedinjenom Kraljevstvu.
Porsche 993 predstavljen je 1994. godine. Kao poslednji Porsche 911 sa vazdušnim hlađenjem, 993 je imao visok poziv, trebalo je da bude poslednja generacija automobila koji je postao globalna ikona, a ta globalna ikona je bio "sportski automobil" koji je odmah bio prepoznatljiv kao Porche na način na koji ništa drugo nije bilo prenosi silodrome.
Motor za 993 je bio 3,6-3,8 litara vazdušno hlađeni, bokser motor od šest cilindara, poznatiji kao "flat-six" motor.
U zavisnosti od konkretnog modela, ovaj motor je bio u verziji sa prirodnim usisavanjem ili sa dvostrukim turbo punjačem sa karakteristikama projektovanim da odgovaraju prirodi motora.
Bilo je "mudro" da vozači odluče koju boju automobila zaista žele, jer je praktično to jedino što su mogli da vide i spolja i unutra kako su proizvođači odlučili da izbace svo ono što nije neophodno da bi se njegova težina svela na minimum.
Zavareni kavez i omotač, prednji podupirač, ugrađeni spojevi prednjih amortizera, podesivi prednji i zadnji stabilizatori, prekidač za isključivanje baterije i aparat za gašenje požara, prozori napravljeni od specijalnog tankog stakla i hauba od aluminijuma sve je što je ovaj automobil posedovao.
Za električne retrovizore, sistem centralnog zaključavanja, brisače sa prekidima, radiom i zvučnicima, zadnjim odmrzivačem i vazdušnim jastucima standardne proizvodnje nije bilo mesta.
Ovako modifikovana karoserija automobila bila je 40% čvršća od standardnog 993 911 RS, a ipak lakša sa 1.258 kilograma u poređenju sa standardnim koji je težio 1.279 kilograma.
Trke u krvi
Andrej je ljubav prema ovom sportu dobio od svog oca Marjana, koji je bio šampion Jugoslavije 1972. godine.
I sam počinje da se trka dve decenije kasnije u automobilu Suzuki Swift GTI, a godinu dana kasnije postaje vicešampion Jugoslavije.
Dve godine kasnije ulazi na renomirano takmičenje Porsche Supercup.
Andrej je već u prvoj sezoni osvojio 8. mesto u generalnom plasmanu i kao najmlađi učesnik postao “Rookie of the Year“, odnosno najbolje plasirani mladi vozač.
Sledeće godine imenovan je i za Ambasadora Zepter Arrows F1 Team-a.
Najbolji rezultat ostvario je tri godine kasnije, 7. mesto u generalnom plasmanu, sa tada novim kup automobilom Porsche 911 GT3 Cup (996).
(Telegraf.rs)