Na današnji dan pre 51 godinu proizveden je prvi "Stojadin"
Za vreme proizvodnje automobil je nekoliko puta bio tehnički i estetski unapređivan, ali je do kraja proizvodnje zadržao svoj prepoznatljivi oblik
Na današnji dan, 16. novembra 1971. sa proizvodnih kragujevačke Zastava sišao je prvi serijski primerak modela Zastave 101.
Ovaj model je razvijen na osnovu Fiata 128, s poprečno postavljnim motorom napred, hečbek formom i pogonom na prednje točkove. Zastava 101 odnosno Skala, popularno poznat kao Stojadin i Kec, bio je jedan od najmodernijih automobila u Evropi tog doba.
U toku svoje 37 godina duge proizvodnje, od 16. novembra 1971. do 20. novembra 2008. godine, ovaj automobil je proizveden u ukupno 1.045.458 primeraka.
Milioniti primerak je proizveden 1991. godine, a rekordna godišnja proizvodnja bila je 1979. godine, kada je sa montažnih traka sišlo 88.918 primeraka.
Za vreme proizvodnje automobil je nekoliko puta bio tehnički i estetski unapređivan, ali je do kraja proizvodnje zadržao svoj prepoznatljivi oblik.
Godine 1988. dobio je naziv "Skala" i zadržao ga do kraja proizvodnje. Proizvodio se u varijantama sa pet i troje vrata i najčešće sa motorom od 55 konjskih snaga, zapremine 1.100 kubika. Pored limuzine, Zastava 101 je bila u ponudi i kao pikap dostavno vozilo, koje je proizvodila fabrika Zastava specijalna vozila iz Sombora i on se proizvodio do 2010. godine.
Zastava 101 je ubrzo po početku proizvodnje stekla status "nacionalnog vozila" u Jugoslaviji i postala najprodavanije Zastavino vozilo. Zbog pristupačne cene, brzo je preplavila domaće puteve i ulice, a postigla je i značajan izvozni uspeh, prevashodno u zemljama zapadne i istočne Evrope, ali i širom sveta.
Posebnu popularnost stekla je u Poljskoj, gde je u periodu od 1973. do 1983. godine sklapana u Fabrici putničkih automobila (FSO).
(Telegraf.rs)