Predstavljena Euro 7 norma, a prvi put objavljena i ograničenja za električne automobile!
Ford je prvi komentarisao ovu odluku i najavio da je besmisleno ulagati u tehnologije iz prošlosti
Evropska komisija je predstavila predlog za smanjenje zagađenja vazduha novih motornih vozila koja se prodaju u Evropskoj uniji, ili novu Euro 7 normu.
Novi Euro 7 standardi će obezbediti čistija vozila na putevima i poboljšani kvalitet vazduha, štiteći zdravlje građana i okolinu, kažu u Komisiji te nastavljaju da standardi Euro 7 i standardi emisija CO2 za vozila idu ruku pod ruku kako bi građanima pružili bolji kvalitet vazduha.
Novi Euro 7 standardi emisija će obezbediti da automobili, kombiji, kamioni i autobusi budu čistiji, u stvarnim uslovima vožnje koji bolje odražavaju situaciju u gradovima gde su problemi s zagađenjem vazduha najveći i to na puno duži period nego prema trenutnim pravilima.
Predlog se bavi emisijama iz izduvnih cevi, kao i iz kočnica i guma. Takođe doprinosi postizanju novih strožih standarda kvaliteta vazduha koje je predložila Komisija 26. oktobra 2022.
Najavljeno je da će 2035. svi automobili i kombiji prodati u EU imati nultu emisiju CO2. Međutim, 2050. očekuje se da će više od 20% automobila i kombija te više od polovine težih vozila na putevima i dalje imati SUS motore, koji će tada biti stari i po dvadeset godina (i više).
Električna vozila zbog svoje povećane mase takođe zagađuju trenjem kočnica i guma (sitne čestice i mikroplastika). Pravila Euro 7 smanjiće sve te emisije i održati vozila pristupačnima potrošačima, navodi Revija HAK.
Pravila standarda Euro 7 donose ograničenja emisija za sva motorna vozila, tj. automobile, kombije, autobuse i kamione pod jedinstvenom grupom pravila. Nova pravila su neutralna u pogledu goriva i tehnologije, postavljaju ista ograničenja bez obzira na to da li vozilo koristi benzin, dizel, električni pogon ili alternativna goriva.
Tako je omogućena bolja kontrola emisija zagađujućih supstanci iz svih novih vozila. Sada će testiranja bolje odražavati niz uslova koje vozila mogu doživeti širom Evrope, uključujući temperature do 45°C ili kratka putovanja tipična za svakodnevna putovanja na posao.
Ograničenja će se postrožiti za kamione i autobuse, dok će se sada primenjivati najniža postojeća ograničenja za automobile i kombije bez obzira na gorivo koje koristi vozilo. Nova pravila takođe postavljaju ograničenja emisija za prethodno neregulisane zagađivače, kao što su emisije azotnog oksida iz teških vozila.
Pravila Euro 7 biće prvi svetski standardi emisija koji će nadilaziti regulaciju emisija iz izduvnih cevi i postaviti dodatna ograničenja za emisije čestica iz kočnica i pravila o emisijama mikroplastike iz guma. Ova pravila će se primenjivati na sva vozila, uključujući i električna.
Sva vozila će morati da budu u skladu s pravilima duže nego do sada. Usklađenost za putnička i kombi vozila će se proverati dok ta vozila ne pređu 200.000 kilometara i 10 godina starosti. Ovo udvostručuje zahteve koji postoje prema pravilima Euro 6/VI (100.000 kilometara i 5 godina starosti). Slična povećanja će biti i za autobuse i kamione.
Nova pravila će regulisati trajnost baterija ugrađenih u automobile i kombije kako bi se povećalo poverenje potrošača u električna vozila. Ovo će takođe smanjiti potrebu za zamenom baterija rano u životnom veku vozila, čime se smanjuje potreba za novim retkim sirovinama potrebnim za proizvodnju baterija.
Pravila Euro 7 će obezbediti da se ne diraju u vozila i da vlasti mogu da kontrolišu emisije na jednostavan način korišćenjem senzora unutar vozila za merenje emisija tokom životnog veka vozila.
Euro 7 će 2035. godine smanjiti ukupne emisije NOx iz automobila i kombija za 35% u poređenju s Euro 6 normom, te za 56% u poređenju s Euro VI normom za autobuse i kamione. Istovremeno, čestice iz izduvih cevi smanjiće se za 13% iz automobila i kombija, te 39% iz autobusa i kamiona, dok će se čestice kočnica automobila smanjiti za 27%.
Ford je prvi komentarisao ovu odluku i najavio da je besmisleno ulagati u tehnologije iz prošlosti (pročišćavanje benzinaca i dizelaša) kada je već nametnuta električna mobilnost u koju se takođe ulaže mnogo novca.
(Telegraf.rs)