BMW misli da ćete se naviknuti na pretplatničke usluge

Gigant misli da će se kupci naviknuti i svejedno platiti

Foto: Tanjug/AP

Čini se da potrošači imaju vrlo malo interesa za pretplatničke usluge u svojim automobilima. To, međutim, nije sprečilo mnoge proizvođače da ugrade takve usluge u svoje buduće planove prihoda. Sada BMW nudi mali uvid u to zašto misli da će se kupci naviknuti i svejedno platiti.

Usluge pretplate nisu nova ideja. Na primer, Tesla već neko vreme naplaćuje mesečnu nadoknadu za neke od svojih naprednih tehnologija za pomoć vozaču. I Ford i Volkswagen su javno pomenuli da zamišljaju budućnost u kojoj su pretplatničke usluge za njih veliki generator prihoda.

Razlika je u tome što BMW planira da naplaćuje male karakteristike poput grejanja sedišta, navodi Jutranji.hr.

Nije prvi put da je marka zahvaćena negativnom reakcijom zbog takvog poteza. U prošlosti je BMW počeo da naplaćuje ​​mesečnu nadoknadu za pristup Apple CarPlayu.

Ne samo da su neki korisnici pronašli hack da bi zaobišli ono što su smatrali bespotrebnim softverskim sistemom plaćanja, već je i sam BMW na kraju odustao. Vremena se ipak menjaju.

U novom izveštaju Bloomberga, portparol BMW-a Torsten Julich je rekao: "Od naših kupaca znamo da njihovi zahtevi za mobilnošću nisu tako statični kao što su bili." Donekle je to razumljivo.

Neki od nas retko putuju budući da sada rade od kuće, tako da jednogodišnja pretplata ili plaćanje hiljada dolara za karakteristiku poput Tesline Full Self Driving ima manje smisla od plaćanja jednokratne mesečne nadoknade kada idemo na putovanje".

Grejana sedišta su ipak drugačija vrsta karakteristike i BMW tu ne staje. Uz grejana sedišta, stvorena je pretplatnička usluga za grejani upravljač, automatska duga svetla i prilagodljivi tempomat. Za sada su te pretplate ograničene samo na "odabrane zemlje", ali šta sprečava BMW da to proširi u budućnosti?

(Telegraf.rs)