Da li znate koliko automobilskih marki još ne nudi SUV model?

Situacija na tržištu je takva da su povišena SUV vozila preuzela primat u svim segmentima

Jedan od ozbiljnijih "terenaca" na ovoj listi stiže početkom sledeće godine, pokretan tzv. mild-hibrid pogonom, sa 1.6-litarskim benzincem od 148 ili 178KS. / Foto: Hyundai

Još otkako su Toyota RAV4 i ostatak ekipe zarazili tržište idejom povišenog terenskog vozila koje i nije za teren, tržište su preplavili SUV-ovi u svim veličinama i oblicima, od urbanih crossovera, pa sve do atraktivnih bezvremenskih grdosija sa odlikama veoma bliskih klasičnom terencu.

Ponuda je najveća u kompaktnom segmentu, gde su crossoveri u potpunosti izbacili monovolumene, a ugroženi su i karavani, pa čak i klasične trovolumenske forme. Situacija na tržištu je takva da su povišena SUV vozila preuzela primat u svim segmentima. Upravo takvi, teški, veliki i, ruku na srce, rastrošniji modeli su aktuelni trend baš u vreme kad su svima puna usta ekologije i tzv. pristupa održivog razvoja.

Ko je još ostao?

Verovali ili ne, marke koje trenutno nemaju SUV model možete nabrojati na prste jedne ruke ako govorimo o mainstream ponudi, odnosno na dve ruke ako ubrojimo automobilsku egzotiku. Motor1 ih je izbrojao ukupno 11, a ako pogledamo one u Evropi, ponuda pada na jednocifreni broj.

Aktuelna situacija je sledeća. SUV u svojoj gami nemaju Abarth, Alpine, Bugatti, Chrysler, Ferrari, Lancia, Lucid, McLaren, Pagani, Polestar, Ram. Doduše, njima možemo pridružiti i proizvođače poput Rimca, ali njihova proizvodnja je toliko mala (i skupa) da se može reći da posluju po sasvim drugačijim postulatima. Ako ubacimo i njih, na listu će stići i Pagani, kao i niz proizvođača ekskluzivnih sportskih automobila, navodi Index.hr.

Ako se vratimo na listu, posebno se izdvajaju Abarth i Lancia. Međutim, i ove dve marke će uskoro imati povišeni model u ponudi. Isto važi i za ekskluzivni Ferrari koji je već najavio Purosangue, a po svemu sudeći, nešto slično ponudiće i Bugatti. Jedina marka na izdvojenoj listi koja se uprkos dokazanom profitu koji SUV segment donosi zavetovala da neće ući u SUV vode je McLaren.

(Telegraf.rs)