Renaultov direktor: Zbog jednog grama smanjenja CO2 automobili će poskupeti 1.000 evra

Tehnologije za smanjenje emisija su skupe i njihova ugradnja na motore ili izduvne sisteme bi značajno podigla cenu automobila

Foto: Unsplash

Evropska unija ima velike klimatske ciljeve, ali pitanje je u novonastaloj situaciji, ratom u Ukrajini, recesijom i privrednom neizvesnošću, kako će se taj smer odraziti na živote ljudi s prosečnim prihodima.

Sve dok njihovu fascinaciju ne prekine prodajni savetnik pitanjem: kako vam mogu pomoći?

Kako prenosi Revija HAK, na konferenciji CahngeNOW o tome je govorio Luca de Meo direktor Renaulta i jasno naglasio da strogi evropski propisi, Euro 7 norme, direktno utiču na cene automobila i to pogotovo na cene vozila koje su najbliže većini evropskih kupaca – male gradske automobile, kompakte…

"Izračunali smo šta bi Euro 7 značio za naš portfelj modela prema trenutno poznatim planovima…. Proizvodnja automobila bi koštala u proseku 1.000 evra više i u Renaultovoj grupi imali bismo troškove oko milijardu evra. Zbog toga bi prosečno vozilo trebalo da poskupi 1.000 evra i to za tri do četiri grama smanjenja emisija CO2", objasnio je na konferencije Change Now Luca de Meo i dodao:

"Ne možete očekivati ​​da ćete staru Nokiu s 12 tastera zameniti pametnim telefonom visoke tehnologije s 5G vezom i ekranom od milion piksela, a zatim je ponuditi jeftinije od starog mobilnog."

Tehnologije za smanjenje emisija su skupe i njihova ugradnja na motore ili izduvne sisteme bi značajno podigla cenu automobila.

Euro 7 bi omogućio smanjenje emisije CO2 od 67% (u odnosu na 1990.) na automobilima 2030. godine, u poređenju sa 63% kada bi aktuelni Euro 6d ostao na snazi.

(Telegraf.rs)