Volkswagen prihvatio Teslin izazov, praviće auto za samo 10 sati
Nemački proizvođač poboljšava produktivnost po stopi od oko pet odsto godišnje, ali treba da preduzme veće korake kako bi održao prednost na evropskom tržištu
Volkswagen je nekoliko nedelja udaljen od zaključivanja planova za izgradnju fabrike električnih vozila Triniti vredne dve milijarde evra, za koju se nadaju da će joj pomoći da dobije prednost nad kompanijom Tesla, njihovim rivalom, koji je pokrenuo proizvodnju u svojoj novoj nemačkoj fabrici u Berlinu prošlog meseca.
U toj fabrici Tesla može da proizvede Model Y za samo deset sati, dok je Volkswagenu za izradu svog električnog automobila ID.3 potrebno tri puta više vremena, prenosi Poslovni.hr.
Volkswagen sada želi da skrati vreme proizvodnje što će realizovati u svojoj fabrici Triniti, koja bi trebalo da bude puštena u rad 2026. godine. Oni to žele da urade korišćenjem tehnika kao što su specijalna metoda livenja pod pritiskom i smanjenje broja komponenti u automobilima za nekoliko stotina.
"Naš cilj je jasan: želimo da postavimo standard u našoj proizvodnji. Ako uspemo da proizvedemo automobil u roku od deset sati, postigli smo nešto sjajno", rekao je šef proizvodnje Volkswagena, Kristijan Volmer, u intervjuu za Rojters.
Nemački proizvođač poboljšava produktivnost po stopi od oko pet odsto godišnje, ali treba da preduzme veće korake kako bi održao prednost na evropskom tržištu, rekao je Volmer.
Volkswagen grupa, drugi po veličini proizvođač automobila na svetu iza japanske Toyote, sa stabilnim portfoliom brendova ima 25 odsto udela na evropskom tržištu električnih vozila, ispred Tesle sa 13 odsto. Pritisak na nemačke proizvođače automobila da povećaju proizvodnju električnih vozila je pojačan Teslinim prisustvom u toj zemlji. Generalni direktor Volkswagena Herbert Dis upozorio je Nemce da moraju da ubrzaju proizvodnju kako ne bi bili poraženi kod kuće.
Portparol Tesle je rekao da je jedan od razloga zašto mogu da proizvedu svoja vozila Model Y u Nemačkoj za 10 sati to što koriste dve ogromne prese, primenjujući 6.000 tona pritiska da naprave zadnji deo automobila. Teslina presa može da proizvede 17 komponenti za manje od šest minuta. Zajedno sa šest drugih velikih presa koje će uskoro biti puštene u rad, Tesla će praviti i prednji deo automobila na taj način i istom brzinom.
Dok Volkswagen može da proizvede određene konvencionalne modele kao što su Tiguan ili Polo za 18 odnosno 14 sati u Nemačkoj i Španiji, njegov električni ID.3 – koji se izrađuje u fabrici koja proizvodi šest modela tri VW brenda – i dalje se sklapa za 30 sati.
U Volkswagenovoj budućoj fabrici Triniti, nekoliko radnih koraka biće sažeto u jedan – automatizacija, smanjenje veličine limarske radionice i smanjenje broja poslova koji zahtevaju težak fizički rad. Volmer je to nazvao proširenjem "saradnje čoveka i robota".
Volkswagen ne planira da ima gigantske prese u svojoj novoj fabrici u Volfsburgu, već će umesto toga koristiti opremu u svojoj fabrici u Kaselu udaljenoj oko 160 km i transportovati proizvode vozom.
Američka investiciona banka JP Morgan predviđa da će Teslina nemačka fabrika u Grinhajdeu ove godine napraviti oko 54.000 automobila, sledeće 280.000, a zatim 500.000 do 2025. godine. Volkswagen grupa, koja je prošle godine isporučila oko 452.000 električnih vozila, planira da godinama koje dolaze napravi 40 miliona vozila širom sveta na novoj mehaničkoj platformi, a do 2030. žele da polovina vozila iz njihove globalne proizvodnje bude potpuno električna.
Kompanija Tesla, koja je prošle godine proizvela 936.000 automobila, planira da do kraja decenije godišnje pravi čak 20 miliona automobila, što je udvostručena trenutna godišnja proizvodnja Toyote.
(Telegraf.rs/Poslovni.hr)