Izgleda da jedan proizvođač automobila (još) nije okrenuo leđa Rusiji

Utisak je da Korejci još uvek "plivaju“ između blokade i trgovine, a verovatno će se njihova pozicija iskristalizovati u razgovorima sa SAD-om.

Foto: Kia

Brojni proizvođači automobila su zaustavili proizvodnju u ruskim pogonima, ali i izvoz na rusko tržište. Ali izgleda ne svi.

Magazin Carscoops je poslao upit u Hyundai i Kiju da komentarišu trenutnu situaciju i odluku brojnih kompanija da obustave proizvodnju i izvoz u Rusiju.

Portparol Kije je reagovao ovim saopštenjem:

"Kia je veoma zabrinuta situacijom u Ukrajini. Naša kompanija je fokusirana na pružanje bezbednosti za svoje zaposlene u pogođenim područjima. Naš prioritet je dobrobit ljudi te ćemo nastaviti da pratimo potencijalne poremećaje u našem poslovanju i shodno tome ćemo se rukovoditi nepredviđenim situacijama."

Na ponovljeno pitanje da li planiraju da zaustave proizvodnju u Rusiji i izvoz na rusko tržište, oba portparola su odbila komentar. Reuters je međutim objavio da pogoni korejskog koncerna u Rusiji neće raditi zbog nestašice delova, piše Index.hr.

Najveći korejski proizvođač je poslednjih desetak godina u rusko tržište uložio ogroman novac. Više od decenije je u pogonu fabrika HMMR (Hyundai Motor Manufacturing Rus) u Sestroretsku pored St. Peterburga koja automobilima snabdeva ogromno rusko tržište.

Rusko tržište čini 8% prodaje Kije te 5% prodaje Hyundaija, prema podacima za 2021. godinu. Oni su s 373.000 prodatih automobila držali udeo od čak 22.5% na ruskom tržištu.

Prevedeno, korejski gigant je prošle godine prodao u Rusiji automobila u vrednosti 2.5 milijardi USD te autodelova u vrednosti 1.45 milijardi USD. A da stvar bude još složenija, u ruskim pogonima se proizvode Kia Sportage i Hyundai Tucson te Hyundai Palisade. Kapacitet ruske fabrike je oko 230.000 automobila, a deo proizvodnje se izvozio u Evropu i Severnu Ameriku.

Dodatno, Hyundai je kupio jednu fabriku od General Motorsa kapaciteta 100.000 vozila, a koja je trebalo da počne s radom ove godine.

S druge strane korejski gigant se uveliko oslanjao na Ukrajinu kao dobavljača retkih gasova poput neona, kriptona i ksenona, a koji se ugrađuju u baterijske ćelije, ali i u brojne druge električne komponente. Takođe, Kia ima pogone u Ukrajini u kojima se proizvodi Rio.

Još uvek nije tačno definisano da li sankcije obuhvataju i u kojoj meri izvoz automobila, pametnih telefona i sličnih konzumerskih proizvoda iz Koreje, piše Korea Times.

Utisak je da Korejci još uvek "plivaju“ između blokade i trgovine, a verovatno će se njihova pozicija iskristalizovati u razgovorima sa SAD-om. U svakom slučaju, 2022. godina sigurno neće biti godina za pamćenje po poslovnim rezultatima.

(Telegraf.rs)