Na današnji dan, pre 136 godina, Karl Benc je podneo patent za prvi automobil na benzin
Koristeći poboljšanu verziju i bez znanja svog muža, Bencova žena Berta i njihova dva sina Judžin (15) i Ričard (14) krenuli su na prvo dugo putovanje u istoriji automobilizma jednog avgustovskog dana 1888.
Prvi stacionarni benzinski motor koji je razvio Karl Benc bio je jednocilindrični dvotaktni agregat koji je prvi put pokrenut u novogodišnjoj noći 1879.
Benc je imao toliko komercijalnog uspeha sa ovim motorom da je mogao više vremena da posveti svom snu: Stvaranje lakog automobila pokretanog benzinskim motorom, u kome su šasija i motor činili jednu celinu.
Glavne karakteristike vozila sa dva sedišta, koje je završeno 1885. godine, bile su kompaktni, brzi jednocilindrični četvorotaktni motor postavljen horizontalno pozadi, cevasti čelični okvir, diferencijal i točkovi sa tri žice.
Snaga motora bila je svega 0,75 ks (0,55 kW).
Prvi automobil
Karl Benc je 29. januara 1886. podneo zahtev za patent za svoje “vozilo koje pokreće motor na benzin”.
Patent – broj 37435 – može se smatrati izvodom iz matične knjige rođenih automobila. Već u julu 1886. novine su izvestile o prvom javnoj vožnji ovog automobila – zvanično nazvanog Benz Patent Motor Car, model no. 1.
Koristeći poboljšanu verziju i bez znanja svog muža, Bencova žena Berta i njihova dva sina Judžin (15) i Ričard (14) krenuli su na prvo dugo putovanje u istoriji automobilizma jednog avgustovskog dana 1888.
Ruta je uključivala nekoliko zaobilaznih puteva, ali su stigli iz Manhajma u Forchajm, mesto njenog rođenja. Sa ovim putovanjem od 180 kilometara, uključujući povratno putovanje, Berta Benc je demonstrirala praktičnost motornog vozila celom svetu.
Bez njene smelosti – i smelosti njenih sinova – i odlučujućih podsticaja koji su iz toga proizašli, Benz & Cie. fabrika u Manhajmu ne bi postala najveća svetska fabrika automobila svog vremena.
Godine 1897. razvijen je “dvostruki motor” koji se sastojao od dve paralelne horizontalne jednocilindrične jedinice, međutim to se pokazalo nezadovoljavajućim.
Odmah je usledio bolji dizajn, odnosno “kontra motor” u kome su cilindri bili raspoređeni jedan naspram drugog.
Ovo je bilo rođenje horizontalno suprotstavljenog klipnog motora.
(Telegraf.rs)