Da li trkački automobili na vodonik predstavljaju budućnost čiste mobilnosti?

Vodonik ima potencijal da bude sledeći izvor goriva koji će preći i biti široko prihvaćen na potrošačkom tržištu, posebno zato što je dokazano da se “to može uraditi” iz tehnološke perspektive.

Foto: Pixabay

Trkačka industrija je uvek pomerala granice mogućeg iz tehnološke perspektive i često je bila instrumentalna u pokretanju promena na tržištu potrošačkih automobila.

Uzmite za primer značajan napredak trkačke industrije u brzini, performansama, izdržljivosti i bezbednosti. Kada se inovacije u toj industriji pokažu uspešnim, one se često “kopiraju” u potrošačkim automobilima, kako bi se stvorila udobnija i učinkovitija vozila.

Sada, sa klimatskim promenama postoji značajan pritisak na sve delove automobilske industrije da prihvate tehnologije koje će značiti manje štetnih CO2 emisija.

Održiva goriva su sastavni deo budućnosti mobilnosti i industrija počinje da istražuje nove izvore čiste energije. Prema Exple-ovom izveštaju “Put do automobila na vodonik”, 84 odsto lidera u automobilskoj industriji veruje da vozila na vodonik mogu pomoći u smanjenju emisija ugljenika u industriji.

Postoji mnogo primera kako je motosport prednjačio u razvoju tehnologije održivog goriva. Tokom poslednjih nekoliko godina, značajan fokus je na električnim vozilima (EV).

Ako se sagleda šampionat formule E, u početku platforma za razvoj EV tehnologije i održive mobilnosti, sada prvi motosport sa neto nultim ugljeničnim otiskom. Regenerativno kočenje je još jedan primer: ovu tehnologiju je razvija trkačka industrija, a sada se koristi u EV, biciklima, pa čak i nekim skejtbordovima.

Međutim, jedna od glavnih briga za EV je trajanje baterije. EV se oslanjaju na bateriju da bi funkcionisala, što može stvoriti ograničenja, počevši od dometa i vremena punjenja.

Ovo je jedan od razloga zašto industrija traži druge načine za pogon vozila, a vodonik je jedan od najperspektivnijih.

Iako vozila na vodonik još uvek nisu toliko popularna kao EV, već su prešla na potrošače sa trkačkih inovacija — Hyundai ix35 gorivna ćelija i Toyota Mirai su najskoriji primeri.

Vodonik ima potencijal da bude sledeći izvor goriva koji će preći i biti široko prihvaćen na potrošačkom tržištu, posebno zato što je dokazano da se “to može uraditi” iz tehnološke perspektive.

Na sličan način kao i EV, trkačka tehnologija će vodonik učiniti vidljivijim i privlačnijim, pokazujući njegov potencijal u isto vreme kao i edukaciju potrošača o tome koliko može biti bezbedan. Na primer, formula zasnovana na vodonikovom gorivu mogla bi da učini isto što je Formula E učinila za električna vozila.

Hyundai već planira da postane glavni igrač, radeći na lansiranju novog vozila na vodonik koje će potrošačima biti dostupno čak 2023. godine.

(Telegraf.rs)