Spavaš li mirno Volkswagene: Kineska "električna mačka" kreće u pohod na evropsko tržište
Ora Cat 01 je premijeru imao na jesenjem Salonu automobila u Minhenu, gde su ga mnogi videli kao potencijalnog rivala Volkswagenovom modelu ID.3
Kineski proizvođač Great Wall je potvrdio da će njegov električni retro hečbek Ora Cat 01 biti dostupan za poručivanje na tržištu Velike Britanije, već od decembra. Najavljena je i početna cena noviteta, koja bi trebalo da iznosi 25.000 funti, što je nešto više od 29.000 evra. Isporuke bi trebalo da počnu tokom prve polovine sledeće godine.
Ora Cat 01 je premijeru imao na jesenjem Salonu automobila u Minhenu, gde su ga mnogi videli kao potencijalnog rivala Volkswagenovom modelu ID.3. "Mačka" je dugačka 4.235 milimetara, a širok 1.825 mm, što će reći da su oba vozila skoro identičnih proporcija. Razlika je u tome što je kineski četvorotočkaš za skoro 6.000 evra pristupačniji od nemačkog.
Novitet iz Kine je zasnovan na novoj Great Wall-ovoj arhitekturi namenjenoj električnim vozilima, a pokreće ga elektromotor pričvršćen na prednoj osovini. Razvija više od 170 konjskih snaga uz 250 Nm obrtnog momenta, što je dovoljno za ubrzanje od 0 do 50 km/h za manje od 4 sekunde.
Kupci će moći da biraju između baterije kapaciteta 48 kWh ili 63 kWh, pri čemu veća nudi autonomiju od oko 420 kilometara. Električni sistem brzo punjenje baterije od 80 kW, pa će veću bateriju biti moguće dopuniti i stanja ispražnjenosti do 80 odsto za samo 50 minuta.
Recept koji su Kinezi ovde primenili je jednostavan, i toliko puta viđen u savremenoj automobilskoj industriji. Poput modela Porsche 911 ili onih iz palete ostrvskog Minija, dizajn je izveden u retro stilu, ali uz tehnološka rešenja savremenog doba.
Ora Cat 01 raspolaže brojnim sistemima asistencije vozaču, uključujući autonomno parkiranje, pomoć u održavanju saobraćajne trake, raspoznavanje kontura lica vozača i sistem za detekciju umora. Kupci će uživati u dodatnoj dozi komfora koju pružaju 12 ultrazvučnih radara i "koktel" mnogobrojnih kamera postavljenih na karoseriju. Sve tako pribavljene informacije zadužen je procesor najnovije generacije, sa oznakom kompanije Qualcomm Snapdragon, a postoji i mogućnost poluautonomne vožnje.
U unutrašnjosti se ističu dva ekrana dijagonale od po 10,25 inča, jedan komandne table i drugi infotejnment sistema. Oba displeja su spojena u jedinstvenu celinu, pa odaju utisak jednog velikog ekrana. Tu su i opcije konektivnosti Apple CarPlay i Android Auto, a omogućeno je i bežično ažuriranje softvera.
(Telegraf.rs/AutoRepublika.com)