Bez obzira na to što su odlični, ove polovnjake baš niko neće...
Osim onih najtraženijih, postoji veliki broj polovnih modela koji uopšte nisu loši automobili, ali ih je jednostavno teško prodati...
Opšte je poznato da se automobili nemačkih proizvođača najbolje rangiraju u našem regionu, a Volkswagen etalon spram koga se mere svi ostali na tržištu. Delove možete kupiti na svakom ćošku, popravljaju se u svakom dvorištu, a kada se reklamira neki model, kupci stoje u redu. Možda je tako bilo nekad, ali su se sada stvari malo promenile...
Osim onih najtraženijih, postoji veliki broj polovnih modela koji uopšte nisu loši automobili, ali ih je jednostavno teško prodati. Tu spadaju neki "egzotičniji" modeli kao što su oni iz game Alfa Romea, Lancije, pa čak i Fiata.
Tako, na primer, Alfina limuzina opremljena odličnim 2.4 JTD motorom se najčešće prodaje za "male pare", jer se najčešće radi o isluženom modelu. Očuvani modeli bi mogli biti znatno bolji, jer su pouzdani, udobni, bogato opremljeni i brzi. I dok je Alfa 159 traženija, model 166 ćete izuzetno teško prodati, čak i po ceni prosečnog električnog trotineta, piše Index. Modeli Lancije su u još gorem položaju.
To, međutim, ne znači da su to loši automobili, naprotiv. Renault 25 i Safrane, Citroen XM, Peugeot 605 i danas uživaju status i njihova cena raste. Ali noviji modeli su katastrofalna investicija. Ponuda je loša, cena niska, a održavanje veoma skupo. Tako Vel Satis i C6 prolaze najgore, čega se gotovo nemoguće osloboditi.
Kada su ugašeni brendovi i nedostupni modeli u pitanju, treba zapamtiti da je veoma teško osloboditi se modela sa drugih tržišta, jer niko ne želi model za koga nema delova.
Tako, na primer, američko izdanje Ford Focusa nije ništa lošije od evropskog, ali će na novog vlasnika čekati mesecima. U goroj situaciji su samo oni koji voze modele "izumrlih" marki. Daewoo i kasniji Chevrolet nisu toliki problem, ali voziti Rover je već izazov na koji je tek nekolicina spremna. Održavanje je skupo, ponuda je oskudna, posebno kada su u pitanju polovni delovi.
Vlasnici Saaba mogu nešto malo zadovoljniji. Kultni brend je proizvodio sjajne automobile, stvorene da traju, pa oni i nastavljaju da traju. Izgledaju sjajno, voze se još bolje, ali zato održavanje postaju sve veći problem. Zato, ako planirate da prodate Saaba, učinite to što je pre moguće.
Postoje i neki originalne modeli, koje su veliki proizvođači nudili u vreme kada su imali hrabrosti da budu originalni. Tu spadaju automobili poput karavan verzije Jaguara X-Type, Mercedes R klase ili Audi A2...
A kada se podvuče crta, sve se svodi na jedno pravilo. Ako niste ljubitelj neke posebne marke i modela, a volite da menjate automobile - birajte među onima čija je ponuda najveća.
(Telegraf.rs)