"Crvena zastava" od 800.000 dolara: Koje tajne krije limuzina kineskog predsednika?

Redak i jedinstven, Hongqi L5 je veliki superluksuzni automobil dizajniran u retro stilu, koji se "raduje kao malo dete" svaki put kada se nađe na benzinskoj pumpi...

Foto: Wikimedia/emperornie

Hongqi L5, odnosno crvena zastava, kako glasi prevod imena, moderna je verzija luksuzne limuzine koja predstavlja omaž prethodnom retro modelu te kineske kompanije. Predsednik Kine Si Đinping trenutno je najveći promoter tog ogromnog vozila koje je postalo klasa za sebe.

U poseti Čenaju, na drugom neformalnom samitu sa premijerom Indije Narendrom Modijem pre dve godine, Si je odlučio da putuje u turistički grad Mamalapuram drumom umesto helikopterom, za razliku od svog kolege Modija. Si je put od 57 kilometara "preleteo" u posebnoj vrsti "aviona" - automobilu Hongqi (Hongći), koji je tog dana sebe postavio na svetlost svetske pozornice, iako istorijat proizvođača ovih automobila nije od juče.

Si Đinping, najmoćniji lider u Kini nakon Mao Cedunga, uveo je praksu korišćenja Hongqija, slično kao što američki predsednik putuje u specijalnom Cadillac-u, poznatom po nadimku "zver", piše N1.

Si je prvi put koristio ovaj automobil tokom državne posete Novom Zelandu 2014. godine, i to dve verzije automobila Hongqi L5. Ista limuzine, otporne na metke, prevozila ga je i tokom turneje po jugoistočnoj Aziji i Pacifiku aprila 2019. godine.

Ovaj potez je viđen kao pokušaj da se kineska marka promoviše na međunarodnoj sceni. Na tu odluku je sasvim sigurno uticao i američki predsednički Cadillac, poznatiji kao "Beast", "Cadillac One" ili "First Car" (sa cenom od 1,5 miliona dolara i težinom od 9.100 kilograma u svojoj najgabaritnijoj verziji).

Foto: Shutterstock

Su Hao, profesor na kineskom Univerzitetu za inostrane poslove u Pekingu, rekao je tada da će odabir Hongqija za prevoz Sija verovatno biti deo napora da se na međunarodnoj sceni skrene pažnja na tu kinesku kompaniju.

Istorijat kineske "crvene zastave"

Hongqi, tradicionalni ideološki simbol Komunističke partije Kine, marka je luksuznih automobila koju je 1958. godine pokrenula grupacija China First Auto Works. Ime ima jasnu simboliku - crvena zastava.

Najstarija kineska marka putničkih automobila, dugo je bila službeno vozilo visokih vladinih zvaničnika i gostujućih uglednika u Kini. Mao Cedung je koristio tokom istorijske posete predsednika SAD Ričarda Niksona Kini sedamdesetih.

Počev od devedesetih godina prošlog veka, marka je postala nepopularna, jer su kineski lideri prešli na upotrebu uvoznih vozila, što je trajao sve to Sijevog govora 2012, nakog kojeg je kineski ministar inostranih poslova Vang Ži momentalno seo u Hongqi H7, dajući primer ostalim članovima partije.

Hongqi L5 je zvanični državni automobil Kine, koji koristi generalni sekretar Komunističke partije Si Đinping. L5 je veliki luksuzni automobil u retro stilu čiji je dizajn inspirisan modelom Hongqi CA770, koji je imao pogon na Krajslerov V8 od 5,6 litara sa 215 konjskih snaga. Njegova proizvodnja je trajala od 1966. do 1981, a proizvedeno je samo 847 primeraka.

Najskuplji automobil kineske proizvodnje

Postoje tri verzije modela L5: za vladu, za parade, dok je treća verzija civilna. L5 je prvi put predstavljen je 2013. godine na sajmu automobila u Šangaju, a poznat je po tome što je trenutno najskuplji automobil kineske proizvodnje koji je ikada bio dostupan za kupovinu, 5 miliona juana (800.000 dolara).

Namenjen je milijarderima, biznismenima i super zvezdama koji žele da potenciraju svoju pripadnost Kini. Više nego bilo koji drugi lokalni brend Hongqi je blisko povezan sa Kinom, a vlasnici su na to jako ponosni.

Foto: Shutterstock

Ovaj sedan je u ponudi trenutno isključivo u Kini, iako je izvežen u Belorusiju putem donacija, gde ga je beloruska vojska koristila kao automobil za parade, prvi put na Paradi pobede u Minsku 2015. godine.

Hongqi je 2016. najavio V8 verziju L5, sa 4.0 tvin-turbo V8 motorom koji proizvodi 381 konjskih snaga sa osmostepenim automatskim menjačem. Model V12 je označen kao CA7600, a verzija V8 kao CA7400. CA7400 je predstavljen 2017. godine.

Performanse grdosije

Značka sa crvenom zastavom nalazi se na prednjem delu automobila. Njen okvir je od metala, a sama zastava od stakla.

Hongqi L5 je džinovski automobil dužine 5,55 metara, širine nešto više od dva metra, visine 1,5 metara i međuosovinskog rastojanja od 3,4 metra. Poređenja radi: sadašnji Mercedes-Maibach S600 dugačak je 5,2 metra. L5 je takođe veoma težak, čak i civilnoj verziji bez oklopa - neverovatnih 3.150 kilograma, u poređenju sa "samo" 2.390 kilograma za Mercedes.

Foto: Wikimedia/Mil.ru

Motor, koji ima nimalo lak zadatak da ovu težinu iznese je V12 od 6 litara, i fali mu snaga. Izlazna snaga je 408 konjskih snaga i 550 njutn metara obrtnog momenta. Menjač je šestostepeni automatski, a prenos na sva četiri točka.

Kompanija Hongqi ne navodi maksimalnu brzinu i ubrzanje, verovatno zato što one ne bi bile preterano reprezentativne. Potrošnja goriva je takođe misterija, ali možemo da pretpostavimo da se ovaj automobil raduje kao malo dete benzinskoj pumpi kada je vidi. Srećom, rezervoar za gorivo ima kapacitet od 105 litara.

Klasa za sebe

Unutrašnjost je umetničko delo sa panelima od ružinog drveta i sicevima presvučenim belom kožom. Centralno postavljena instrument tabla je potpuno digitalna, veličine 40 centimetara, sa donjim ekranom od 20 cm osetljivim na dodir koji je multifinkcionalan, od klime do satelitske navigacije.

Logo na sredini volana je zlatni suncokret. U kineskoj simbolici suncokret predstavlja dug život i sreću. Hongqi simbol koristi taj simbol već neko vreme, a tu su i mali logotipi suncokreta na sredini točkova.

Zadnji deo ima sav luksuz koji bi Hongqi i trebalo da ima, uključujući 1,1 metar prostora za noge, bež tepihe i infotejnment sistem na zadnjim sedištima sa televizorom i Bose ozvučenjem. Zanimljivo je da je Hongqi L5 takođe opremljen CD šaržerom sa šest diskova, što je prava retkost na savremenim automobilima.

Foto: Shutterstock

Prtljažnik deluje beskrajno. Dizajn zadnjih svetala je preuzet od oblika tradicionalnih kineskih fenjera. Hromirane šipke sa obe strane registarskih tablica ponovo su inspirisane modelom CA770. Iznad registarskih tablica piše Hongqi, navodno rukopisom Mao Cedunga. Prednji deo je ništa manje impozantan, sa crvenom zastavom na haubi, hromiranim rešetkama, dok su retro svetla ponovo omaž modelu CA770.

Na tržištu se Hongqi L5 takmiči sa luksuznim krstaricama poput Bentley-ja i Rolls-Royce-a, mada se u stvarnosti uopšte i ne takmiči. Toliko je redak i jedinstven, da je stvorio klasu za sebe!

Video: Ruska zver: Mladi inženjeri napravili moćan prototip automobila za vojnu policiju

(Telegraf.rs/N1)