Ovi proizvođači će uskoro praviti samo automobile na baterije
Auto-industrija se ubrzano kreće ka potpunoj elektrifikaciji, ali ima i onih proizvođača koji baš i nisu toliko entuzijastični zbog toga...
Još od kraja prethodne godine preplavljuju nas vesti o električnim novitetima i sve je više proizvođača koji ističu svoju posvećenost prelasku na "čistiju" mobilnost. Veliki broj brendova već je potvrdio da će uskoro okrenuti leđa SUS motorima i zastupati isključivo električne automobile…
Nije ništa čudno što je Bentley među prvima najavio da će preći u EV sferu, te će već od 2030. godine u svojoj gami posedovati samo električne četvorotočkaše. Volvo je takođe potvrdio da će u njegovom portfoliju od 2025. godine biti samo baterijska vozila (plug-in hibridi i EV modeli).
Jedan od pionira u ovom velikom automobilskom transferu jeste Smart, koji je već sada EV brend, jer su od početka partnerstva Daimlera i Geely-ja rekli "ne" daljem razvoju modela sa termičkim motorima, podseća AutoRepublika.
Alpine će biti predvodnik elektrifikacije u Renault grupi, te će biti i prvi brend iz te grupacije koji će se u potpunosti osloniti na električne automobile. Do 2025. godine plasiraće tri takva modela, od kojih će jedno nastati u saradnji sa Lotusom.
Još jedan premijum brend koji će uskoro reći "zbogom" motorima sa unutrašnjim sagorevanjem je Jaguar. Britanska marka će već 2025. godine preći na EV modele.
Kod Stellantisa je već potvrđena transformacija nekolicine proizvođača. Put će početi sa Abarthom koji će od 2024. godine nuditi samo električne automobile, a njega će slediti Lancia, Alfa Romeo i Opel. Oni će postati EV brendovi 2026, 2027. i 2028. godine. Ni Fiat neće ostati "u vezi" sa SUS motorima, već će od 2030. u svojoj gami imati samo električne automobile.
Mercedes je najavio da će 2030. godine biti EV brend "tamo gde to uslovi dozvoljavaju". U prevodu, verovatno samo u Evropi, jer će na drugim tržištima i dalje biti potražnje za tradicionalnim vozilima. Slično je i sa Audijem koji će već 2026. godine raskrstiti sa termičkim agregatima na Starom kontinentu, ali će tek 2033. godine to učiniti na globalnom nivou.
I Ford će u Evropi od 2030. godine nuditi samo električne automobile, a te godine će mu se u tom poduhvatu pridružiti i Mini koji trenutno u svojoj gami ima samo jedan EV model, i to baziran na vremešnom modeli BMW i3.
Još jedan velikan automobilske industrije koji je spreman da krene putem električne mobilnosti jeste Rolls-Royce koji će tom stazom poći 2023. godine, a 2030. u potpunosti se oprostiti od aktuelnih SUS motora.
Ipak, nisu svi brendovi toliko entuzijastični povodom elektrifikacije. Među njih spada Toyota koja se oslanja na hibridnu tehnologiju, ali još nije spremna da se potpuno posveti električnim vozilima. Hyundai ima velike ambicije u EV segmentu, ali će (za sada) tek 2035. godine u Evropi preći samo na električne četvorotočkaše.
Još jedan brend nema nameru da se tek tako odrekne termičkih pogonskih jedinica - u pitanju je BMW, koji je daleko oprezniji u pristupu elektrifikaciji od svojh premijum rivala iz Nemačke.
(Telegraf.rs)