Ovaj autić na struju ima dobru opremu, solidnu autonomiju za grad i cenu od samo - 4.000 evra
Možda će se nekome učiniti da je ovde reč o nekoj "nabudženoj" verziji električnog trotineta, ali je mali Tigar zaista pravi četvorotočkaš
Većina električnih automobila koji su se do sada pojavili na tržištu još uvek su skuplji od adekvatnih benzinaca i dizelaša, i još neko vreme sigurno neće biti prvi izbor kupaca.
Međutim, i tu postoje izuzeci. Kinezi su pokazali da mogu da proizvedu elektromobil po zaista neverovatnoj ceni!
Ovde nije reč o nekoj "fensi", "nabudženoj" verziji električnog trotineta, već o pravom četvorotočkašu. Iako na fotografijama izgleda kao veoma mali automobil, model Xiaohu Tiger se na kineskom tržištu se reklamira kao takozvani "FEV", odnosno porodično elektirčno vozilo (FEV - Family Electric Vehicle).
U osnovnoj verziji sa troje vrata i dva sedišta mali kineski Tigar se na tamošnjem tržištu prodaje po ceni od 29.900 juana, što mu u "našim" parama dođe oko 3.900 evra.
Postoji i veća verzija sa petoro vrata, koja može da poveze pet putnika (pretpostavljamo da se na nju odnosi ono "porodično"), čija ukupna dužina iznosi 3,4 metra. Manji "tigrić" je kraći od 3 metra.
Za tako mali auto pogon je prilično solidan, s obrzirom na to da baterije kapaciteta 11,8kWh napajaju motor od 41 konjsku snagu, dok duži model "vuče" pet "konja" više. Kako navodi proizvođač, autonomja ovih automobila je oko 170 kilometara sa jednim punjenjem baterija.
Tu su i dva prednja vazdušna jastuka, ABS i EBD sistemi, kamera za vožnju unazad, a vozač tokom vožnje može da izabere jedan od dva ponđena moda vožnje: Sport ili Eco. Zanimljiv je i podatak da veći model, sa spuštenom zadnjom klupom, nudi čak 681 litar prtljažnog prostora.
Proizvodnja malog elektromobila počinje u oktobru, kada će sa proizvodnih traka sići prva probna serija od 500 automobila, nakon čega će uslediti velikoserijska proizvodnja. Kakva će biti dalja sudbina Tigra i da li će stići na evropsko tržište, još uvek nije poznato.
(Telegraf.rs)