Koliko se isplati električni automobil?

Najveći problem kod hibrida su baterije, pošto su podložnije oštećenjima, dok su kod potpuno električnih vozila one nešto zaštićenije...

Foto: Volkswagen

Neka od najvažnijih pitanja koja prate električne automobile su: koliko koštaju popravke nakon kvarova ili udesa i da li su oni skloniji samozapaljivanju od benzinaca i dizelaša.

Nemačka osiguravajuća kuća Allianz je, u potrazi za odgovorima na ta pitanja, sprovela veliku studiju čiji su rezultati pokazali da su električni automobili znatno skuplji za popravku od klasičnih, nakon oštećenja u saobraćajnim nesrećama.

Foto: Shutterstock

U skladu sa tim, kada je vozilo kasko osigurano, izdaci štete za čisto električne automobil veći su za 10 odsto, dok za "plag-in" hibride idu čak i do 50 procenata više.

Iako Allianz to nije precizno naveo, za pretpostaviti je da su kod hibrida najveći problem baterije, koje su smeštene u zadnjem delu vozila i koje su u sudarima sigurno osetljive na udarce odpozadi, prenosi Revija HAK. Kod potpuno električnih vozila baterija je smeštena u podu, pa je zaštićenija.

Baterije u električnim automobilima koštaju i do 20.000 evra, a svaka popravka je izuzetno skupa. To je svakako nešto o čemu bi kupci trebalo da razmišljaju i pri kupovini polovnog električnog automobila, kome je prošao garantni rok. Zvuči neverovatno, ali neki proizvođači propisuju zamenu baterija na električnim vozilima čak i nakon aktiviranja vazdušnih jastuka.

Foto: Volvo

Takođe, set kablova u električnim automobilima može da košta oko 7.000 evra, pa ih zato neki proizvođači opremaju dodatnim zaštitnim navlakama kako se ne bi oštetili ili ih izgrizli sitini glodari.

Na kraju, studija zaključuje da se električna vozila ne kvare više od benzinaca i dizelaša, kao i da nisu sklonija samozapaljivanju.

Video: Šta se desi kada macolom polupate infotejment u Tesli? Ništa

(Telegraf.rs)