Čemu rasprava o ograničenju brzine, kad skoro 80 odsto vozača i tako vozi dosta sporije

Najvažniji argument u korist ograničenja brzine na nemačkim autobanovima nekada je bio rizik od saobraćanih nesreća, kome je dana dodata i potreba za smanjenjem emisije ugljen-dioksida

Foto: Shutterstock

Pitanje ograničenja brzine na čuvenim nemačkim autobanovima već decenijama je jedna od najvažnijih tema nemačke unutrašnje politike. Kao što je to upavo sada slučaj, u vreme predizborne kampanje pred izbore sledećeg vikenda.

Međutim, i pored žestoke polemike o ograničenju brzine na auto-putevima, na kojima ono zvanično ne postoji, na 130 km/h, najnovija studija je pokazala da velika većina nemačkih vozača ionako ne vozi brže od toga.

Saobraćajni stručnjaci Instituta za nemačku privredu (Institut der deutschen Wirtschaft - IW) iz Kelna analizirali su podatke meranja brzine upravo sa onih auto-puteva na kojima nema ograničenja brzine, i ustanovili da čak i noću većina ljudi vozi brzinama manjim od 130 km/h.

Printscreen: YouTube/Top Gear

Stručnjaci IW-a su analizirali podatke sa mernih stanica na auto-putevima u nemačkoj pokrajini Severna Rajna-Vestfalija u periodu od oko 4 meseca. Tokom merenja je zabeležen promet od oko 1,2 milijarde putnika na kolovozne 1.762 trake.

Analiza podataka je pokazala da se čak 77 odsto vozača kreće manjom brzinom od 130 km/h, čak i na deonicama auto-puteva na kojim nema ograničenja brzine. Njih 12 odsto vozi brzinama između 130 i 140 km/h, a tek nešto manje od 2 odsto nemačkih vozača vozi brže od 160 na sat.

U vreme između 15 i 18 časova, kada je gustina saobraćaja očekivano najveća, retko ko uopšte vozi brzo, prenosi Jutarnji. Procenat brzih vozača značajno raste posle 19 sati, ali u ukupnom skoru i dalje ostaje prilično mali.

Foto: Shutterstock

Inače, rasprava nemačkih političara o ograničenju brzine na autobanovima traje još od 1971. godine, kada je tadašnji savezni ministar saobraćaja hteo da uvede ograničenje od 100 km/h na svim nemačkim saobraćajnicama.

Njegov najvažniji argument u korist ograničenja bio je rizik od saobraćanih nesreća, iako su auto-putevi uvek bili i do danas ostali najbezbednije saobraćajnice u Nemačkoj. Tome je danas, kao razlog, dodata i potreba za smanjenjem emisije ugljen-dioksida, pa su pedantni Nemci izračunali da bi se "pri kretanju ujednačenom brzinom od 130 km/h, najviše uštedjelo dva miliona tona CO2".

(Telegraf.rso