Talas jeftinih elektromobila uskoro zapljuskuje evropsko tržište
Plasirajući svoj model Spring rumunska Dacia je pokazala da na evropskom tržištu postoji ogroman apetit za pristupačnim elektromobilima sa cenom do 20.000 evra, pa se može očekivati da i ostali proizvođači krenu tim putem...
Game električnih vozila evropskih brendova brzo se šire. Ipak, većina se za sada fokusira na vozila iz klasa iznad C segmenta, dok su električni noviteti kod subkompakta i mikroautomobila prava retkost među premijerama. Ima tu nekolicina četvorotočkaša koji u B segmentu prave odlične rezultate kao što su Renault Zoe ili električni Peugeot 208, ali proizvođači za sada forsiraju veće automobile - jer na njima više zarađuju.
Međutim, ako žele da demokratizovuju automobile na baterije, moraće da ponude jeftinije osnovne modeli, smeštene u A i B segment. Dacia je pokazala da postoji ogroman apetit za takvim automobilima plasirajući svoj model Spring. Dobar primer je i električni Volkswagen Up! najpopularniji EV u Nemačkoj, pre svega zbog atraktivne cene.
Volkswagen je na nedavnom Salonu automobila u Minhenu predstavio koncept ID.Life. Ovaj prototip predstavlja početak priče od ID.2 - subkompaktnom krosoveru nemčakog proizvođača koji će se naći na tržištu 2025. godine, piše AutoRepublika.
ID.2 će biti dugačak oko 4 metra, s tim što kupcima će ponuditi prostranu kabinu. Na koliki domet će moći da se računa još nije poznato, ali konceptualno izdanje nudi 400 kilometara autonomije kretanja. Tu je i pristupačna cena - 20.000 evra za početnu varijantu, odnosno 25.000 za najbolje opremljen model. Ukoliko se tome dodaju značajne subvencije (koje trenutno u Nemačkoj idu i do 9.000 evra), onda bi bazni model mogao da ima vrlo privlačnu cenu od samo 11.000 evra, makar za nemačko tržište.
Još jedan novitet u sferi manjih električnih automobila jeste nova generacija Renaulta 5. Šef francuskog brenda Luka de Meo, je rešio da vrati u životu dva modela - “četvorku” i “peticu”, s tim da će potonji biti niže pozicioniran u odnosu na prvonavedenog. Ranije najave govorile su da će “petica” stupiti na tržište 2024. godine, a da će proizvodnja startovati krajem 2023. godine. Međutim, tokom manifestacije u Minhenu nekoliko stranih portala (inače bliskih Renaultu) prenelo je informacije da će serijska montaža ovog vozila početi naredne godine!
Francuska marka je još ranije najavila da planira da početna cena novog Renaulta 5 bude niža od 20.000 evra! To su planirali da postignu tako što su rešili da ne koriste modularnu CMF-EV platformu, već da prerade CMF-B arhitekturu i prilagode je električnim automobilima.
I Fiat je krenuo putem elektrifikacije. Počelo je sa plasmanom električnog izdanja modela 500, a nastaviće se sa novom generacijom Pande koja će preći u klasu EV modela. Neke najave iz italijanskih medija govore o tome da bi takvu Pandu, doduše u konceptualnoj varijanti, mogli da vidimo već naredne godine, a da će proizvodnja startovati 2024. godine.
Nova Panda, za koga se spekuliše da bi trebalo da nastane iz već postojećeg koncepta Centoventi, trebalo bi da zadrži formu aktuelnog modela, sa tim da će porasti u dimenzijama, pa će se svrstati u B segment. Ona će najverovatnije biti bazirana na STLA Small platformi, namenjenoj upravo malim, gradskim automobilima. Stellantis je ranije naveo da će modeli koji budu koristili ovu arhikteturu moći da računaju na maksimalan domet od 500 kilometara.
Brend iz Torina za sada ćuti u vezi sa početnom cenom buduće Pande. Ali, kolege iz Italije veruju da će ona kretati oko 20-ak hiljada evra, slično kao i sa prethodno pomenutim rivalima.
Ukoliko se zadrži trenutni nivo subvencija za kupovinu električnih modela, onda bi svi navedeni automobili odjednom postali vrlo pristupačni. S druge strane, ako se subvencije značajno umanje, teško da se mogu nadati ogromnim prodajnim uspesima.
(Telegraf.rs/Autorepublika.com)